SMS czy Push – co wybrać

Firmy prześcigają się w pomysłach na skuteczne dotarcie do klienta. Każda z nich ma swój indywidualny pomysł na to, by zwiększyć konwersję a co za tym idzie powiększyć zyski. Mnóstwo przedsiębiorstw decyduje się na korzystanie z powiadomień. Stają wtedy przed niełatwym wyborem – powiadomienia push czy SMS?

Notyfikacje web push

Powiadomienia push to niewielkie okienka pojawiające się na ekranach komputerów lub urządzeń mobilnych. Możemy ustawić ich dowolną treść. Ta składa się z czterech elementów: grafiki, tematu, tekstu i linku do strony docelowej. Push-ad.com/pl daje nam możliwość zaprojektowania komunikatu i śledzenia statystyk, które pozwolą nam na wyciągniecie odpowiednich wniosków. Korzystając z tego portalu możemy także sprawdzać bazę subskrybentów.

Notyfikacje nie wymagają od użytkownika żadnych danych. Wystarczy, że wyrażą oni zgodę na ich wyświetlanie za pomocą jednego kliknięcia. Nie muszą podawać nawet maila. Dzięki temu wiele osób chętnie zezwala na pojawianie się komunikatów. Są one także bardzo skuteczne. Docierają do konsumenta w czasie rzeczywistym i nie wymaga od niego podjęcia żadnych czynności w celu odczytania przesyłanych treści.

Powiadomienia SMS

Wiele osób uważa, że są one skuteczniejsze od powiadomień push. Nie do końca jednak tak jest. Jak sama nazwa wskazuje ograniczają się one do jednego urządzenia. Zazwyczaj gwarantują one duży współczynnik otwieralności wiadomości. Dużym ograniczeniem powiadomień SMS jest zbieranie danych osobowych użytkowników. Muszą oni wyrazić zgodę na wykorzystanie ich numeru telefonu. Oczywiście istnieje możliwość skorzystania z gotowej bazy, wtedy jednak nie mamy pewności czy dany konsument faktycznie może być zainteresowany usługami naszej firmy.

Oba narzędzia jednocześnie?

Nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać w komunikacji zarówno powiadomienia push jak i SMS. Jeśli z jakichś powodów użytkownik nie dostanie komunikatu jedną z dróg, prawdopodobnie zobaczy przekaz na innym urządzaniu. Dobrze zaplanowane działania pozwolą na wykorzystanie obydwu narzędzi w najbardziej korzystny dla firmy sposób.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here