Strona internetowa jest najważniejszą wizytówką Twojej firmy. To ona stanowi cenne źródło informacji dla Twoich klientów i jest jednym z kluczowych narzędzi marketingowych. Właśnie dlatego powinieneś zadbać nie tylko o jej stronę estetyczną czy responsywność. Równie istotne jest wypełnienie serwisu www odpowiednim contentem. Jak pisać teksty na strony internetowe, żeby „działały”? Oto kilka wskazówek.
Dlaczego treść jest w ogóle ważna? Ponieważ to w niej zawarty jest kluczowy przekaz Twojej marki. To za pośrednictwem słów informujesz klientów o tym, co robi Twoja firma, czym wyróżniają się jej produkty oraz dlaczego warto wybrać Ciebie, a nie konkurencję. A skoro tak, teksty na stronę internetową powinny być:
- merytoryczne,
- napisane w odpowiednim stylu,
- przejrzyste i komunikatywne.
Spójrzmy na nie w każdym z tych aspektów.
Merytoryka tekstów na stronę internetową, czyli co?
Czasy „pisania o niczym”, tylko dla celów związanych z pozycjonowaniem, dawno odeszły do lamusa historii. Choć i dzisiaj treści na stronę www powinny być zoptymalizowane pod kątem SEO, liczy się przede wszystkim ich jakość oraz merytoryka. Pustosłowie nie jest mile widziane – ani przez odbiorców, ani przez algorytmy Google.
Zadbaj więc, aby teksty na Twoją stronę internetową:
- zawierały wszystkie niezbędne informacje – niech będzie w nich dużo konkretów, a nie ogólnych informacji, które można by powielić w wielu miejscach,
- precyzyjnie wyjaśniały, czym się zajmujesz i jak to robisz – to szczególnie ważne, jeśli działasz w niszowej branży, a specyfika Twoich usług / produktów nie jest dobrze znana odbiorcom,
- były pełne jak najbardziej konkretnych danych – w cenie są precyzyjne liczby oraz fakty.
Jaki styl treści na stronę internetową?
Na to pytanie nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Dlaczego? Ponieważ wszystko zależy od tego:
- w jakiej branży działasz – inny styl przystoi kancelarii prawnej, a inny producentowi młodzieżowych gadżetów,
- jaka jest ogólna strategia komunikacji z klientem – bardziej oficjalna czy przyjacielska?
- Jaki jest Twój target – inaczej pisze się do odbiorcy w wieku 18-30, a inaczej do klienta biznesowego w średnim wieku.
Istotne jest jednak, aby teksty na strony internetowe były spójne pod względem stylistycznym. Zadbaj np. o to, aby na wszystkich podstronach w podobnym tonie zwracać się do odbiorców. Istotne jest między innymi, aby unikać zróżnicowania sposobów zwracania się do odbiorcy (jeśli na „Ty”, to wszędzie, a jeśli per „Państwo”, to również bez zmiany).
Przejrzystość i komunikatywność
Treści na stronę internetową nie pisze się „sobie a muzom”. Powstają z myślą o osobach odwiedzających serwis www. Mają:
- dostarczyć im niezbędnych informacji – prosto i skutecznie,
- wskazać, dlaczego Twoja oferta jest atrakcyjna.
Dlatego istotne jest, aby zadbać m.in. o:
- pisanie krótkimi, przejrzystymi zdaniami,
- unikanie nadmiernie rozbudowanych peryfraz,
- przejrzystość graficzną treści – wypunktowania i nagłówki służą również celom SEO.
Warto także pisać językiem korzyści, który wzmacnia skuteczność przekazu i zachęca potencjalnego klienta do podjęcia interakcji.
Obawiasz się, że sam nie podołasz z profesjonalnym przełożeniem swoich pomysłów na treści na atrakcyjny content? Skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji copywriterskiej. W ten sposób zyskasz pewność, że treści w serwisie internetowym skutecznie dotrą do Twojej grupy docelowej.