Jedną z najbardziej skutecznych strategii reklamowych prowadzonych za pośrednictwem internetu jest remarketing. Pojęcie to w skrócie oznacza podążanie za klientem, który kiedyś już odwiedził stronę, w celu zachęcenia go do powrotu. Dotyczy to zarówno osób, które skorzystały z oferty, jak i potencjalnych klientów wahających się w kwestii zamówienia usług lub produktu.

Kampania remarketingowa może skupiać się zarówno na byłych klientach, jak i osobach, które wyłącznie na chwilę wyświetliły witrynę sklepu. Istnieją także usługi reklamowe znacznie bardziej wyspecjalizowane w docieraniu do użytkownika. Remarketing dynamiczny jest jedną z nich oraz jest coraz częściej wybierany przez przedsiębiorców oczekujących lawinowego wzrostu sprzedaży. Jakie zatem są główne powody, dla których reklamodawcy powinni decydować się na ten tym kampanii reklamowej?

Kampania remarketingowa oddziałuje na pamięć ludzką lepiej niż konwencjonalna reklama

Użytkownicy wyświetlający reklamę usługi lub produktu, z którym już są zaznajomieni, zareagują na nią w zupełnie inny sposób niż na zwyczajną reklamę, którą często omijają. Według szacunków wiarygodnych instytutów badawczych, które zajmowały się obserwacją odbiorców sieci reklamowej Google, remarketing skłonił do powrotu na odwiedzaną wcześniej stronę aż jedną czwartą internautów. Jest to drastyczny wzrost względem konwencjonalnych kanałów reklamowych. Działanie to ma nierozłączny związek z funkcjonowaniem ludzkiej pamięci, która preferuje to, co znajome.

Remarketing Google to narzędzie proste i wygodne w obsłudze

Największy dostawca internetowych usług reklamowych dołożył wszelkich starań, by reklamodawcy mogli z łatwością sformułować odpowiednio dostosowaną kampanię. Wszystko realizowane jest w ramach systemu reklamowego AdWords. Remarketing realizowane za pośrednictwem AdWords umożliwia zmaksymalizowanie zasięgu oraz dostęp do precyzyjnych narzędzi statystycznych. Z łatwością można dostosować listy marketingowe zarówno do zwyczajnych gości, jak i potencjalnych klientów, którzy dodali przedmiot do koszyka, jednak nie sfinalizowali transakcji.

Remarketing dynamiczny gwarantuje skuteczność oraz najwyższą opłacalność

Narzędzia firmy Google działają w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możliwe jest zaoferowanie potencjalnemu klientowi najatrakcyjniejszej ceny produktu. Stawka jest optymalna, ponieważ bazuje na wszystkich danych udostępnianych przez stronę, a także na historii interakcji użytkownika ze stroną internetową. Remarketing Google, zarówno w trybie dynamicznym, jak i standardowym, pozwoli zminimalizować koszty kampanii reklamowej. Należy zaznaczyć, że jest rozwiązaniem bez kompromisów. Pomniejszając wydatki, z pewnością nie osłabi zasięgu reklamy.

Inteligentny AdWords – remarketing w pełni zautomatyzowany

Poza dostarczeniem materiałów reklamowych oraz precyzyjnym określeniem celów reklamy, Google AdWords nie wymaga aktywnych działań ze strony reklamodawcy. Ponadto modyfikacja parametrów kampanii remarketingowej odbywa się z pomocą narzędzi analizy statystycznej. Generowane w systemie sugestie upewnią użytkownika w tym, że poprawiając sposoby docierania do potencjalnych klientów, nie popełni błędu oraz nie zainwestuje pieniędzy w błoto.

Kampania remarketingowa jest przyjazna użytkownikom i nie irytuje ich

Dzięki oferowaniu produktów, którymi internauci mogą być zainteresowani, reklamodawca nie zniechęca ich do swojej oferty oraz maksymalizuje prawdopodobieństwo dokonania transakcji. Konwencjonalna reklama znacznie rzadziej trafia w spektrum zainteresowań użytkownika, a tym bardziej zbiór rzeczy, które chciałby kupić w najbliższym czasie. Badania wykazały, że remarketing jest oceniany negatywnie przez wyłącznie jednego na dziesięciu internautów.

Pozytywne oceny zebrał od aż 30% użytkowników, co jest spektakularnym wynikiem w stosunku do innych technik marketingowych. Jest to jeden z najważniejszych powodów, dla których warto skorzystać z narzędzi reklamowych Google. Remarketing warto łączyć także z innymi sposobami reklamowania produktów, o czym nie można zapominać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here