Istnieją co najmniej trzy ważne powody, dla których warto założyć bloga. Pierwszy to promocja własnej firmy poprzez budowanie autorytetu eksperta i wspieranie SEO strony oficjalnej, drugi to chęć zostania blogerem i zarabiania na samym blogu, trzeci to pisanie z potrzeby serca. W tym ostatnim wypadku zapewne nie trzeba Ci podpowiadać, na jakie tematy powinieneś tworzyć, za to w dwóch pierwszych przypadkach może się pojawić wątpliwość o czym pisać na blogu? Na dobry początek możesz wykorzystać jeden z poniższych pomysłów.

O czym pisać na blogu? Porady eksperta

Dużą część wyszukiwań w Google stanowią pytania o to, jak coś zrobić, jak naprawić, gdzie kupić i w jaki sposób użytkować. Na pewno dotyczy to też Twojej branży. Jeśli siedzisz w elektronice, pole do popisu jest ogromne. Gdy zajmujesz się sprzedażą odzieży – również możesz doradzać jak wybrać, który materiał najlepszy i jakie są trendy. Zdrowa żywność? Tu można wstawiać porady z przepisami. W każdej branży jesteś w stanie wymyślić szereg dobrych porad, które będą przydatne dla użytkowników!

Potrzebujesz konkretnych propozycji o czym pisać na blogu? Pierwsza rzecz, jaką możesz zrobić to obserwacja konkurencji. Podpatrz, jakie artykuły publikują inne firmy w branży i zacznij tworzyć na podobne tematy. Tylko uwaga na plagiat! Staraj się dodać własne przemyślenia lub przynajmniej zebrać informacje z wielu źródeł. Absolutnie zabronione jest też kopiowanie treści! Zarówno przez wzgląd na SEO, jak i prawa autorskie (o etyce nie wspominając).

Inne źródło dobrych pomysłów na porady to pytania zadawane przez klientów. Nawet jeśli umieściłeś wyjaśnienia w dziale FAQ, wciąż możesz wrzucić na bloga bardziej rozbudowane odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. To gwarancja, że napiszesz o tym, czego odbiorcy faktycznie szukają.

Wciąż mało inspiracji? W takim razie popytaj fanów Twojej marki w komentarzach, jakie artykuły chcieliby zobaczyć i jakie zagadnienia ich najbardziej interesują. To świetny sposób na szybką odpowiedź na pytanie o to o czym pisać na blogu, a do tego kolejna dobra metoda, by przyciągnąć realnie zainteresowanych odbiorców.

Nowości branżowe

W każdej branży pojawiają się nowe produkty, organizowane są targi albo międzynarodowe konkursy, pojawia się jakaś wybitna postać albo ma miejsce spektakularna porażka. Znasz takie przypadki ze swojej działki? W takim razie opisuj je na blogu. To szczególnie dobry pomysł, gdy działasz w obszarze hobbystycznym, np. prowadzisz sklep z odzieżą sportową czy zdrową żywnością. Takie branże przyciągają klientów, którzy stanowią solidną grupę dyskusyjną. Chętnie dowiadują się nowych rzeczy i piszą własne przemyślenia w komentarzach.

Recenzje produktów

Sprawdzonym sposobem zarówno na prowadzenie bloga firmowego, jak i bycie niezależnym blogerem są testy produktów. O czym pisać na blogu tego rodzaju – tego nie trzeba nikomu wyjaśniać. Wystarczy przejrzeć kilka recenzyjnych stron, by zobaczyć, jak można pisać wyczerpujące, interesujące testy. Recenzji nigdy za wiele. Większość użytkowników chętnie szuka kilku blogów z testami, by porównać wiele opinii.

Przedstaw własną pracę

Wykonując kolejne zlecenia masz wrażenie, że mógłbyś się podzielić swoją wiedzą z wieloma mniej doświadczonymi osobami? Masz własne przemyślenia na temat branży? A może po prostu chcesz pochwalić się swoją pracą? Wszystkie te kwestie możesz poruszyć przedstawiają własne realizacje.

Opis autorskiego wykonania projektów to znakomita odpowiedź na pytanie o czym pisać na blogu. Projektujesz wnętrza? Za zgodą klienta zaprezentuj zdjęcia i opisz dlaczego zdecydowałeś się na konkretne rozwiązania i jak poradziłeś sobie z trudnościami. Siedzisz w branży kulinarnej? Zaprezentuj ciekawe przepisy z własnym komentarzem i zdjęciami z produkcji. Możliwości jest mnóstwo.

Wybierz jeden obszar!

Dobrym zwyczajem w prowadzeniu bloga jest sformułowanie konkretnego pomysłu na artykuły. Jeśli zastanawiasz się o czym pisać na blogu i do głowy przychodzi Ci mnóstwo niepowiązanych idei, wybierz tą, która wydaje się najciekawsza. Nie popełniał błędu wrzucania różnych tematów do jednego worka. Blog o motoryzacji, elektronice i kulinariach raczej nie zgromadzi rzeszy oddanych czytelników, a w dodatku trudno będzie taką stronę wypozycjonować w Google.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here