Wraz ze wzrostem popularności VoIP, narosło także sporo mitów wokół tej telefonii. I choć w części z nich można znaleźć ziarnko prawdy, wiele jest wyssanych z palca. Pora się z nimi rozprawić.

VoIP a koszty wdrożenia

Nie ma potrzeby kupowania sprzętu, jeśli chodzi o VoIP. Telefon można kupić już od 100 zł, jednak nie jest on konieczny, by zacząć korzystać z sieci VoIP. Co więcej, nawet jeśli zakupimy sprzęt, inwestycja szybko się zwróci, bowiem koszty połączeń są znacznie niższe niż w przypadku tradycyjnych telefonii. W przypadku firm dysponujących niewielkim budżetem, możliwe jest zainstalowanie oprogramowania na komputerach. W tym przypadku połączenia wykonujemy za pomocą laptopa, komputera stacjonarnego lub telefonu komórkowego w zupełnie taki sam sposób, jak na dedykowanym urządzeniu. Koszty wdrożenia są minimalne.

VoIP a jakość rozmów

Pierwsze urządzenia umożliwiające rozmowy przez sieć IP pojawiły się w latach 90-tych. Jak łatwo się domyślić, nie mogły się one poszczycić dobrą jakością połączeń internetowych, stąd właśnie wziął się mit o słabej jakości rozmów. Obecnie w przypadku VoIP jakość rozmów jest na dużo wyższym poziomie w porównaniu do tradycyjnych telefonii. Należy jednak zadbać o stabilne łącze internetowe. Nawet w przypadku rozmów międzynarodowych, jakość prowadzonej rozmowy będzie odczuwalnie lepsza. Nie ma problemu z nagłym przerwaniem połączenia czy pogłosami. To dlatego, wiele firm prowadzących międzynarodowe biznesy, decyduje się na sieć VoIP, gdyż zwiększa to prestiż w oczach klientów i pozwala na swobodny kontakt z firmą.

VoIP a konfiguracja

Im więcej urządzeń instalujemy, tym więcej wysiłku będzie wymagać konfiguracja, jednak nie jest ona bardzo skomplikowana. Co więcej, możemy ją przeprowadzić samodzielnie dzięki instrukcjom. Wiele operatorów VoIP służy pomocą i poradą, dlatego nie ma potrzeby obawiać się tego, że nie poradzimy sobie z konfiguracją. Do założenia konta wystarczy wypełnienie zwykłego formularza na stronie, nie podpisujemy żadnych umów, co jest bardzo dużym udogodnieniem. Konto doładowujemy przez panel klienta na stronie internetowej u wybranego operatora.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here