Poruszanie się po świecie marketingu cyfrowego jest trudnym zadaniem dla większości właścicieli firm, których czas już się skończył. Wiele osób potrzebuje godnego zaufania i kompetentnego partnera cyfrowego, który będzie zarządzać ich potrzebami w zakresie marketingu online. Wzrost liczby agencji cyfrowych w ostatnich latach sprawił, że wybór właściwej agencji był trudnym zadaniem. Nie pomaga to, że wiele z tych agencji ma niewielkie doświadczenie i uczy się w locie.
Jak dobrze wybrać agencję interaktywną?
Wybór odpowiedniego partnera cyfrowego ma kluczowe znaczenie dla zysków. Niewłaściwy może szybko wyczerpać budżet i negatywnie wpłynąć na branding. Oto moja zalecana strategia znalezienia agencji marketingu cyfrowego, która może pomóc w rozwoju Twojej firmy.
Zrozum swoje potrzeby i budżet
Pierwszym krokiem w tym procesie jest zrozumienie Twoich potrzeb. Im lepiej opiszesz potrzeby swojej firmy w zakresie strony internetowej, optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), reklamy, mediów społecznościowych i projektowania graficznego, tym lepsze będą rozmowy z potencjalnymi agencjami cyfrowymi.
Powinieneś także znać swój budżet i to, co chcesz wydać. Nie ma ustalonej ceny – nie kupujesz chłodnicy do swojego samochodu. Dobry marketer powinien być w stanie pracować z jakimkolwiek rozsądnym budżetem i odpowiednio ustalać Twoje oczekiwania. Na przykład restauracja będzie miała dużo pracy w mediach społecznościowych i niewiele reklam, podczas gdy firma hydrauliczna zazwyczaj wydaje wysokie wydatki na reklamę i niskie potrzeby w zakresie mediów społecznościowych. Brak przejrzystości jest najbardziej podstawową, a także najczęściej pomijaną czerwoną flagą. Przejrzyj witrynę agencji i jeśli nie widzisz adresu, biogramów i listy klientów, prawdopodobnie ta agencja nie jest warta Twojego czasu. Jeśli agencja wygląda na to, że coś ukrywa, to prawdopodobnie tak jest. To takie proste. Na przykład istnieje wiele agencji offshore, które obiecują niskie stawki.
Większość naszych klientów zgłasza się do nas natychmiast po złych doświadczeniach, a na stronach internetowych ich poprzednich agencji jest najczęściej mało informacji. Pełna przejrzystość powinna być pierwszym kryterium przy wyborze odpowiedniej agencji cyfrowej dla Twojej firmy. Zrozumienie potrzeb i budżetu to ważny krok w wyborze odpowiedniej agencji marketingu cyfrowego. Wybrane prace agencji interaktywnej mogą się od siebie różnić. Każda firma proponuje inne rozwiązania i podejścia do problemów. W Polsce rozpoznawalna oraz szanowana jest agencja interaktywna DirtyDot, oferująca szeroką gamę wysokiej jakości usług.