Wszystko, co musisz wiedzieć o reklamie na TikToku - zobacz, dlaczego warto tam być

Popularność aplikacji Tik Tok nie maleje, wręcz przeciwnie, coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie tam swojego konta. Tik Tok od zawsze należał do młodych i to oni byli jego siłą napędową, jednak ostatnimi czasy, na założenie profilu decyduje się coraz więcej starszych osób. Czy wiesz, że możesz wykorzystać Tik Toka w swojej strategii marketingowej do promowania marki?

Czym jest Tik Tok?

Tik Tok to aplikacja, dostępna wcześniej pod nazwą Musical.ly, która służy do dzielenia się z innymi, krótkimi, trwającymi do piętnastu sekund filmikami o różnej tematyce. Na początku istnienia aplikacji, przeważały w niej filmy muzyczne tzw. lip-sync, w których użytkownik aplikacji poruszał ustami, udając, że śpiewa daną piosenkę. Aby wyróżnić się w serwisie, użytkownicy zaczęli stosować różnego rodzaju przejścia tzw. transitions i efekty.

Dziś Tik Tok to nie tylko lip-sync, ale i filmy komediowe, taneczne, różnego rodzaju challenge, tutoriale, czy nawet przepisy kulinarne. Na chwilę obecną z serwisu korzysta ponad 600 milionów aktywnych użytkowników, a liczba ta wciąż rośnie. Tik Tok wyprzedza pod względem popularności serwisy takie jak Pinterest, Twitter, LinkedIn czy nawet Snapchat.

Wśród użytkowników Tik Toka możemy wyróżnić także osoby cieszące się sporą grupą oddanych fanów. To tak zwani TikTokerzy – nowi idole współczesnych nastolatków, osoby posiadające duży wpływ na swoich odbiorców, potrafiące ich zaangażować do interakcji.

Jak reklamować się na Tik Toku?

Reklama na Tik Toku możliwa jest na kilka sposobów. Pierwszy z nich, który chcieliśmy wyróżnić to współpraca z Influencerem (TikTokerem). Polega na ulokowaniu produktu lub usługi w filmie danego TikTokera, w sposób, który będzie przyciągał i angażował odbiorców, oraz zachęcał ich do wykonania określonej akcji.

Drugim sposobem promocji jest założenie własnego konta dla marki i samodzielne nagrywanie różnego rodzaju filmów. To jednak trudniejsza i bardziej czasochłonna opcja. Wymaga od nas dysponowania własnym sprzętem i innymi zasobami, na dodatek musimy zdać się w 100% na swoje pomysły (we współpracy z Tik Tokerem może on np. wyjść z inicjatywą). Wyjątkiem jest współpraca z agencją reklamową, specjalizującą się w reklamach na Tik Toku np. Green Parrot: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/reklama-na-tiktoku/, gdzie to właśnie agencja odpowiedzialna jest za strategię, kreację, produkcję i promocję.

Istnieje także możliwość skorzystania z formatów reklamowych Tik Tok Ads takich jak np. Brand Takeovers, In-Feed Ads czy Hashtag Challenges.

Dlaczego warto spróbować reklamy na Tik Toku?

Tik Tok jest aplikacją, która szturmem zdobyła rzeszę oddanych fanów. To obecnie jedna z najchętniej pobieranych aplikacji mobilnych na świecie. Ponad 600 milionów aktywnych użytkowników mówi samo za siebie. Ta aplikacja ma ogromny potencjał – tam po prostu trzeba być! Czy zdążysz przed konkurencją?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here