Jeśli chcesz, aby Twoje strony były wysoko pozycjonowane w przeglądarkach, musisz przede wszystkim skupić się na optymalizacji tekstów pod kątem SEO. Można uznać, że wszystkie treści znajdujące się w sieci mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Dlatego ważne jest, aby poznać ich rodzaje i przeznaczenie. Jeśli chcesz dowiedzieć się, czym charakteryzują się poszczególne teksty SEO oraz jakie jest ich przeznaczenie – przeczytaj nasz artykuł.
Teksty SEO – co to jest?
Pierwszą kategorią tekstów SEO są precle, czyli teksty tworzone wyłącznie w celu wsparcia pozycjonowania strony internetowej. Ich pisanie nie wymaga zbytniej kreatywności, zwykle nie posiadają zbyt dużej wartości merytorycznej i są stosunkowo krótkie w porównaniu np. z artykułami pisanymi na bloga. Precle przeważnie składają się z 1000 znaków ze spacjami i podzielone są na trzy części: tytuł, zasadniczą treść i słowa lub frazy kluczowe, które będą podlinkowane. Umieszczane są na tzw. presell pages, czyli na stronach, na których występuje duża ilość podobnych tekstów. Krótko mówiąc, ich głównym celem jest promowanie stron internetowych.
Teksty na bloga pod SEO
Kolejnym rodzajem tekstów SEO są artykuły blogowe. Prowadzenie bloga przynosi wiele korzyści, przede wszystkim może być to świetna forma autoreklamy. Jeśli blog jest elementem Twojej witryny, możesz wykorzystać go do poszerzenia zakresu słów kluczowych, które będą pozycjonowały Twoją stronę w wyszukiwarce Google. Teksty blogowe muszą być ciekawe oraz powinny przekazywać odpowiednią dawkę wiedzy Twoim odbiorcom. Prowadzenie bloga można zlecić specjalistom od copywritingu Experts4Blogs.pl. Tworzenie i prowadzenie bloga poszerza społeczność śledzącą Twoją markę, wytwarza ruch na stronie oraz umożliwia pozyskiwanie nowych klientów.
Pisanie tekstów seo – podstawowe zasady
Teksty zapleczowe pisane są głównie w celu pozycjonowania stron na daną frazę kluczową. Główną funkcją tzw. zapleczówek jest „oszukanie” wyszukiwarek internetowych poprzez umieszczanie linków do stron docelowych. Są one tekstami bardziej merytorycznymi pod względem prezentowanych w nich treści niż precle, ale nie dorównują one tekstom blogowym. Teksty zapleczowe mają charakter podrzędny, tworzone są głównie w celu pozycjonowania strony w przeglądarkach. Ich objętość wynosi średnio 2000 znaków ze spacjami i składa się ze wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Taki układ sprawia, że artykuł staje się czytelny i przyjemny w lekturze.
Teksty Sponsorowane pod SEO – jak robić to dobrze?
Google wspiera treści wartościowe dla użytkowników, a za taki tekst uważany jest również tekst sponsorowany. Nie powinien on stanowić nachalnej reklamy produktów. Umiejętne „wplecenie” reklamy w tekst pozwoli na zwiększenie ruchu na stronie, utworzenie wartościowego content marketingu w serwisie, widoczność fraz kluczowych w wyszukiwarce oraz publikację artykułu sponsorowanego na własnej stronie internetowej. Jak pisać takie artykuły dowiesz się np. ze strony https://www.experts4blogs.pl/oferta/teksty-seo/ Wydawców artykułów sponsorowanych możemy szukać poprzez samodzielne poszukiwanie wydawców lub odnalezienie platformy internetowej, która pośredniczy w publikacji płatnych artykułów sponsorowanych.