Facebook, Twitter, Youtube i Instagram – właśnie z tych portali społecznościowych korzystają codziennie setki milionów użytkowników. Oznacza to, że Twoja firma również powinna się na nich znaleźć. Dzięki temu będziesz mieć możliwość bezpośredniego dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych klientów. Obecność w najważniejszych sieciach społecznościowych jest dziś niezbędna, więc nie powinieneś ograniczać swojej aktywności w internecie do samego pozycjonowania strony internetowej. Jakie korzyści mogą przynieść Twojej firmie media społecznościowe?
Social Media – sposób na zwiększenie zasięgów
Jedną z głównych zalet sieci społecznościowych jest to, że dzięki nim możesz dotrzeć do bardzo dużej grupy potencjalnych konsumentów przy stosunkowo niewielkim wysiłku. Oczywiście wymaga to zaplanowanych działań marketingowych. Jeśli jednak zainwestujesz wystarczająco dużo czasu i pieniędzy w swoje działania na Facebooku i na innych platformach, powinieneś naprawdę szybko zwiększyć grono fanów lub followersów, co w konsekwencji poskutkuje przypływem nowych klientów. Musisz jednak pamiętać, że obecnie wiele firm promuje się w internecie i w mediach społecznościowych, dlatego każdy nowy użytkownik musi się postarać i wykorzystać content marketing, aby wyróżnić się wśród konkurencji. Bardzo duże znacznie przy promocji firmy w social media ma regularność i bezpośrednia interakcja z odbiorcami.
Atrakcyjny stosunek kosztów do korzyści – media społecznościowe są darmowe
Jako przedstawiciel firmy lub jako przedsiębiorca możesz korzystać z wielu funkcji sieci społecznościowych za darmo, co oznacza, że nie musisz wydawać dużych pieniędzy, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Social media to rewolucyjna możliwość w świecie marketingu, ponieważ przy stosunkowo niskich nakładach finansowych, możesz osiągnąć naprawdę duże zyski. W porównaniu do innych działań promocyjnych jak np. reklamy w telewizji i radio, bilbordy, plakaty i ulotki, stworzenie i prowadzenie atrakcyjnego profilu w mediach społecznościowych wymaga znacznie mniejszych nakładów finansowych i gwarantuje lepsze rezultaty, a w przypadku innych form promocji firmy nie możesz mieć pewności, że przyniosą oczekiwane rezultaty.
Skuteczne kampanie reklamowe
Prowadzenie profilu w mediach społecznościowych jest darmowe. Nie oznacza to jednak, że nie możesz przeprowadzić profesjonalnej kampanii reklamowej – na Facebooku i innych platformach społecznościowych możesz wykorzystać płatne reklamy. W przypadku tego rodzaju marketingu wydajesz pieniądze, ale możesz skierować reklamę do dokładnie określonej grupy docelowej. Szczególnie na Facebooku możesz określić swoją grupę docelową reklamy na podstawie wieku, miejsca zamieszkania, zawodu, zainteresowań oraz sposobu spędzania wolnego czasu. Odpowiednie ustawienie grupy docelowej zwiększa prawdopodobieństwo, że reklamy zobaczą tylko Ci użytkownicy, którzy mogą być rzeczywiście zainteresowani Twoją ofertą. Ustawienia grupy docelowej sprawiają, że w mediach społecznościowych reklamujesz się skuteczniej niż w przypadku innych kanałów reklamowych. W przeprowadzeniu skutecznej kampanii reklamowej może Ci pomóc np. agencja reklamowa Efectownia.
Interakcja z użytkownikami
Większość działań marketingowych jest bardzo jednostronna – potencjalni klienci są tylko pasywnymi odbiorcami. W przypadku działań promocyjnych w mediach społecznościowych jest jednak inaczej. Na Facebooku lub na innych portalach możesz wchodzić w bezpośrednią interakcję z użytkownikami. Obejmuje to np. odpowiadanie na komentarze lub wiadomości prywatne. Możesz również sprawdzić, jak reagują internauci na Twoją aktywność – wystarczy spojrzeć na polubienia (lajki), udostępnienia i reakcje. Co więcej, możesz się również udzielać w różnych grupach tematycznych i w ten sposób docierać do osób, które mogą być zainteresowane ofertą.