Prowadzisz sklep internetowy? Sprawdź, jak zdobyć zaufanie klientów

Handel internetowy nieustannie zyskuje na znaczeniu. Coraz więcej ludzi, nawet tych, którzy początkowo podchodzili do tego sceptycznie, decyduje się na zakupy w sieci. Powstaje też więcej sklepów internetowych, których właściciele dostrzegają dla siebie szansę na rynku e-commerce. To z kolei przyczynia się do sporej konkurencji wśród e-sprzedawców, dla których utrzymanie się na rynku wcale nie jest łatwe.

Jak pokonać konkurencję i wyróżnić się pośród wielu innych sprzedawców internetowych? Czym zdobyć zaufanie klientów? Jak zachęcić ich do dokonania transakcji zakupu? Oto kilka podpowiedzi.

Utrzymywanie relacji z klientem

Największą barierą potencjalnych klientów przed kupowaniem przez internet, jest obawa przed tym, że zostaną oszukani albo zakupiony produkt nie spełni ich oczekiwań. Budowanie zaufania do e-sklepu warto rozpocząć od stworzenia przyjaznej i intuicyjnej w obsłudze platformy internetowej. Nie powinna się ona ograniczać wyłącznie do strony z produktami i poprawnie działającym koszykiem. Warto dodać podstronę, na której napiszemy parę słów o sobie oraz o misji sklepu. Bardzo ważne jest również prowadzenie bloga, na którym znajdą się użyteczne dla czytelników informacje. Ciekawe artykuły pomogą ściągnąć z wyszukiwarek internetowych na stronę e-sklepu ruch organiczny i przekonać kupujących, że sprzedawca jest specjalistą w swojej dziedzinie. Mogą dotyczyć sposobu działania konkretnego produktu, jego zabezpieczania przed uszkodzeniem, zastosowania, czy nowości w branży.

Znajomość przepisów i wiarygodność

Na stronie sklepu internetowego nie powinno również zabraknąć regulaminu. Warto zadbać o to, by nie było w nim klauzul niedozwolonych, które dla samego sprzedawcy mogłyby skutkować przykrymi konsekwencjami. W regulaminie koniecznie powinny się znaleźć dane do kontaktu ze sklepem oraz informacje o zwrotach i reklamacjach. Warto pamiętać także o tym, że konsumenci dokonujący zakupów przez internet mają prawo do zwrotu zakupionego produktu w ciągu 14 dni od jego otrzymania bez podania przyczyny. Niektóre sklepy wychodzą naprzeciw potrzebom klientów i gwarantują okres zwrotu wydłużony do 30 dni. Informacje o tym, jak to wygląda w konkretnym sklepie, warto umieścić w osobnej zakładce, aby klienci mogli do niej łatwo dotrzeć. Przepisy, którymi zobligowane są sklepy internetowe, oferujące swoje towary konsumentom znajdziemy w Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Bezpieczna przesyłka

Budowanie zaufania klientów do e-sklepu nie ogranicza się do działań prowadzonych online. Pakując i wysyłając produkt do jego nabywcy, również wpływamy na to, czy wzbudzimy jego zaufanie i na to, czy kupujący powróci na stronę e-sklepu w przyszłości. Czy produkt został wysłany w ustalonym terminie? Czy został zapakowany schludnie i zabezpieczony przed ewentualnymi uszkodzeniami? Czy sprzedający zadbał o to, by umieścić w nim fakturę i formularz odstąpienia od umowy? A wreszcie, czy na opakowaniu umieszczono logo lub nazwę sklepu, która pomoże w budowaniu wiarygodności sklepu i świadomości marki wśród klientów?

Odpowiednie, gwarantujące bezpieczeństwo i niosące ze sobą przekaz marketingowy opakowanie jest niezwykle istotne dla utrzymania dobrych relacji z klientami. Akcesoria, które pomogą w stworzeniu takich opakowań, można znaleźć na stronie E-hurtownia-opakowan.pl. Kluczowa jest tutaj zarówno estetyka opakowania, jak i jego dopasowanie do konkretnego produktu. Wśród wysyłanych towarów są przecież przedmioty szczególnie podatne na uszkodzenia. Dbając o to, by na czas wysyłki zostały dobrze zabezpieczone, sprzedawca chroni swój biznes przed niepotrzebnymi stratami i buduje zaufanie klientów do e-sklepu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here