Planowanie mediów, a więc media planning to cykl działań mających na celu optymalne zaplanowanie emisji reklam w mediach, oparte o tak zwany budżet medialny. W działaniach tych uwzględnione są: wyniki rynku badań mediów, charakter ich oddziaływania, otoczenie rynkowe oraz informacje z briefu mp. cele.

Proces planowania mediów

Proces planowania mediów najczęściej odbywa się w profesjonalnych domach mediowych, takich jak Codemedia, z którego ofertą można zapoznać się na codemedia.pl i przekonać, że w miejscu tym reklamodawcy mogą rzeczywiście liczyć na cenne porady związane z tym, jakie kanały komunikacji wybrać i jak ich używać w kampaniach komercyjnych, żeby wywołać w konsumentach korzystne wrażenie. Rolą Codemedia jest realizacja kampanii w płatnych mediach masowych ATL, co oznacza ułożenie profesjonalnej strategi na działania marketingowe, które prowadzone są zazwyczaj  w mediach tradycyjnych takich jak telewizja, radio, prasa, Internet, plakaty, czy reklama zewnętrzna lub wewnętrzna.

Proces planowania mediów rozpoczyna się od wystosowania briefu, uzgodnionego pomiędzy klientem a domem mediowym. Dokument ten określa: kryteria i cele jakie powinna osiągnąć kampania w mediach, jaki powinien być przeznaczony budżet oraz wszelkie inne informacje na temat produktu i sytuacji w sektorze klienta. W briefie określone są: cele marketingowe kampanii, cele reklamowe kampanii oraz cele mediowe kampanii. Na tej podstawie wykonuje się analizę rynku mediów, analizę klientów i analizę konkurencji. Później zaś wytyczona zostaje konkretna strategia medialna i przechodzi się do współpracy z mediami.

Profesjonalne media planning

Na profesjonalne media planning warto się zdecydować zwłaszcza wtedy, kiedy wprowadzamy nowy produkt na rynek. To da nam pewność, że specjaliści z Codemedia doskonale zajmą się wszystkim, zwłaszcza na etapie promocji i współpracy z tymi mediami, które mogą nam pomóc jak najlepiej wypromować nasz biznes. Im konkretniejszy będzie sam proces planowania mediów, to tym lepszych rezultatów można się spodziewać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here