Planowanie mediów, a więc media planning to cykl działań mających na celu optymalne zaplanowanie emisji reklam w mediach, oparte o tak zwany budżet medialny. W działaniach tych uwzględnione są: wyniki rynku badań mediów, charakter ich oddziaływania, otoczenie rynkowe oraz informacje z briefu mp. cele.
Proces planowania mediów
Proces planowania mediów najczęściej odbywa się w profesjonalnych domach mediowych, takich jak Codemedia, z którego ofertą można zapoznać się na codemedia.pl i przekonać, że w miejscu tym reklamodawcy mogą rzeczywiście liczyć na cenne porady związane z tym, jakie kanały komunikacji wybrać i jak ich używać w kampaniach komercyjnych, żeby wywołać w konsumentach korzystne wrażenie. Rolą Codemedia jest realizacja kampanii w płatnych mediach masowych ATL, co oznacza ułożenie profesjonalnej strategi na działania marketingowe, które prowadzone są zazwyczaj w mediach tradycyjnych takich jak telewizja, radio, prasa, Internet, plakaty, czy reklama zewnętrzna lub wewnętrzna.
Proces planowania mediów rozpoczyna się od wystosowania briefu, uzgodnionego pomiędzy klientem a domem mediowym. Dokument ten określa: kryteria i cele jakie powinna osiągnąć kampania w mediach, jaki powinien być przeznaczony budżet oraz wszelkie inne informacje na temat produktu i sytuacji w sektorze klienta. W briefie określone są: cele marketingowe kampanii, cele reklamowe kampanii oraz cele mediowe kampanii. Na tej podstawie wykonuje się analizę rynku mediów, analizę klientów i analizę konkurencji. Później zaś wytyczona zostaje konkretna strategia medialna i przechodzi się do współpracy z mediami.
Profesjonalne media planning
Na profesjonalne media planning warto się zdecydować zwłaszcza wtedy, kiedy wprowadzamy nowy produkt na rynek. To da nam pewność, że specjaliści z Codemedia doskonale zajmą się wszystkim, zwłaszcza na etapie promocji i współpracy z tymi mediami, które mogą nam pomóc jak najlepiej wypromować nasz biznes. Im konkretniejszy będzie sam proces planowania mediów, to tym lepszych rezultatów można się spodziewać.