Czym jest infokiosk? To multimedialne urządzenie, dzięki któremu klient wchodzi w interakcję z cyfrową treścią, dotyczącą miejsca, produktu lub usługi. Pozwala ono na bezpośredni, szybki dostęp do pożądanych przez odbiorcę informacji, a jednocześnie może być nośnikiem reklamy. Ze względu na tak szerokie zastosowanie, zapoznajmy się bliżej z jego poszczególnymi funkcjami i charakterystyką.
Zapotrzebowanie na multimedia
W dzisiejszym świecie ogromny nacisk jest kładziony na przekazywanie informacji w sposób multimedialny. Słowo pisane w dużej mierze odeszło w zapomnienie, gdyż ludzie przywykli do szybszych metod zdobywania informacji niż czytanie długich tekstów. Grafika oraz przekaz audiowizualny za sprawą nowoczesnych systemów komunikacji, takich jak telewizja oraz internet, z powodzeniem zastąpiły wielu osobom artykuły, czy choćby krótkie notki.
Dwudziesta pani z punktu informacji?
Wiemy już, jak prezentuje się sytuacja z punktu widzenia odbiorców, którzy po prostu lubią „klikać” i dzięki temu wybierać odpowiadające im informacje. Ale jak takie nowoczesne rozwiązania traktowane są przez organizatorów eventów, czy właścicieli miejsc często odwiedzanych? Okazuje się, że jest to również dla nich znacznie lepszym rozwiązaniem, niż alternatywne zatrudnianie informatorów.
– Wyobraźmy sobie ogromny, międzynarodowy event, na przykład targi branżowe, które przyciągnęły wystawców z całej Europy – wyjaśnia obrazowo XY, przedstawiciel grupy MEON, zaproszony przez nas do rozmowy. – Jest kilka hal wystawowych, w każdej z nich setki stoisk, a do tego sale, w których zgodnie z harmonogramem odbywają się seminaria i prelekcje. W takim przypadku niezbędne są punkty informacyjne, dzięki którym goście będą mogli trafić do upatrzonych przez siebie wystawców, a także w porę przyjdą na wykład, który najbardziej im odpowiada. Jednak trudno sobie wyobrazić, aby na każdym rogu siedziała pani z punktu informacji. Ile wówczas byłoby ich potrzeba? Dwadzieścia?
– Właśnie w takich miejscach najkorzystniejsze okazuje się ustawienie infokiosku – podkreślił XY. – Dzięki niemu każdy swobodnie uzyska dostęp do potrzebnych mu informacji: znajdzie drogę do wybranego punktu, zapozna się z harmonogramem prelekcji albo, jeśli zaimplementowany program na to pozwala, włączy krótką charakterystykę każdego ze sprzedających. W ten sposób będzie mógł uzyskać informacje, do kogo może się udać, jakie produkty obejrzeć.
– Dodatkowym atutem infokiosku jest możliwość przetłumaczenia wszystkich informacji na języki obce – zauważył reprezentant MEON. – W przypadku międzynarodowych eventów odgrywa to znaczącą rolę, pozwalając na swobodną komunikację z osobami, które zbyt dobrze nie mówią po polsku. Dzięki infokioskom nie będą one czekać na swoją kolej i rozmowę z anglojęzycznym pracownikiem, ale same wyszukują odpowiednie dla siebie informacje.
Nowoczesny infokiosk – wiele funkcji w atrakcyjnym opakowaniu
Na stronie meon.pl możemy znaleźć ofertę infokiosków, gwarantującą zainteresowanym osobom otrzymanie produktu atrakcyjnego zarówno pod względem funkcjonalności, jak i estetyki wykonania. Ekran dotykowy i jego obudowa mogą przybrać niemal dowolny kształt, dzięki czemu wyglądają atrakcyjnie, a jednocześnie są dostosowane do tematyki eventów, jeśli to w nich mają brać udział. Dodatkowymi atutami są intuicyjność sterowania oraz możliwość dostosowania interfejsu oraz używanych aplikacji do miejsca, w którym znajdzie się nowoczesny infokiosk. Za sprawą tych wszystkich zalet będzie on nie tylko bezcennym narzędziem dla gości, ale również uatrakcyjni i nada nowoczesnego charakteru miejscu, w którym się znajdzie.