To zapewne jedno z najczęstszych pytań, pojawiających się w głowach właścicieli witryn, które maja być pozycjonowane. Pada ono często już podczas pierwszej rozmowy z przedstawicielem agencji marketingu internetowego. Jest to bardzo ważne zagadnienie, ponieważ słowa kluczowe pełnią istotna role w procesie zdobywania lepszej pozycji w wyszukiwarce. Dlatego teraz przyjrzymy się bliżej temu tematowi.
Na ile słów najlepiej pozycjonować stronę?
To zapewne jedno z najczęstszych pytań, pojawiających się w głowach właścicieli witryn, które maja być pozycjonowane. Pada ono często już podczas pierwszej rozmowy z przedstawicielem agencji marketingu internetowego. Jest to bardzo ważne zagadnienie, ponieważ słowa kluczowe pełnią istotna role w procesie zdobywania lepszej pozycji w wyszukiwarce. Dlatego teraz przyjrzymy się bliżej temu tematowi.
Czy zawsze więcej znaczy lepiej? W omawianym przez nas przypadku wcale nie musi tak być. Przede wszystkim zaznaczmy, że duża ilość pozycjonowanych fraz oznacza również większe koszty, wydane na pozycjonowanie. Zastanówmy się więc, jak znaleźć złoty środek w takiej sytuacji. Kluczowa okaże się tutaj specyfika branży i konkurencji.
Pozycjonowanie jednego lub kilku słów kluczowych
Pozycjonowanie na jedną frazę lub zaledwie kilka słów kluczowych okaże się właściwym rozwiązaniem, jeśli firma działa w ramach wąskiej specjalizacji lub jako mniejszy biznes. Należy pamiętać, ze mniejsza liczba słów oznacza również mniejsze zaangażowanie użytkowników. Jednak pozycjonowanie tylko kilku słów może sprawić również, że na witrynę zostanie nałożony filtr Google. Dlaczego? Dzięki niewielkiej ilości fraz robotom przeglądarki łatwiej jest wykryć działania, zmierzające do lepszego pozycjonowania strony. Może zmniejszać ono również prawdopodobieństwo dotarcia do dużej grupy przyszłych klientów.
Pozycjonowanie kilku słów kluczowych
Wnioskując po wcześniejszym akapicie, wydawać się może, że pozycjonowanie wielu fraz będzie dobrym rozwiązaniem dla dużych e-sklepów i firm. Przewrotnie jednak, skorzystać mogą z niego i małe biznesy – staną się dobrze kojarzone w swojej branży oraz przybliżą odpowiedź na dane zapytania.
Pozycjonowanie szerokie, czyli Long Tail
Tego typu pozycjonowanie nie kładzie nacisku na konkretne słowa kluczowe. Służy raczej zapewnieniu witrynie odpowiedniego linkowania i właściwej optymalizacji – dzięki temu staje się ona odpowiedzią na maksymalną ilość fraz (nawet tych niszowych). Jedynym minusem jest tu konieczność stałego rozbudowywania tekstów, znajdujących się na stronie.
Jak podjąć decyzję?
Przede wszystkim należy monitorować konkurencję, a więc frazy, na które staje się ona odpowiedzią w wyszukiwarce. Aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe, adekwatne do danej witryny, trzeba rozważyć również ich jakość – zaraz obok ich ilości. Aby jednak działania nad doborem i pozycjonowaniem fraz były skuteczne, na pewno potrzebna będzie pomoc specjalisty. Pomocy udzieli wykwalifikowany pracownik agencji Alte Media https://www.altemedia.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych. Dzięki niemu będziecie mieć pewność, że Wasze działania SEO będą kompleksowe i profesjonalne.