Ludzie lubią sobie nawzajem polecać sprawdzone produkty. Metoda ta działa już od zarania dziejów. Często widać to w różnego rodzaju forach internetowych czy też grupach dyskusyjnych. Mechanizm ten wykorzystywany jest także do promowania produktów czy usług poprzez marketing szeptany.

Czym jest marketing szeptany?

Mechanizm marketing szeptanego wykorzystuje system rekomendacji, którzy dają sobie użytkownicy jakiegoś produktu lub usługi. Zadowoleni klienci polecają dany produkt po jego przetestowaniu. Najczęściej odbywa się to na branżowych forach, lecz coraz częściej także i w gronie znajomych na przykład na Facebooku. Co do zasady marketing szeptany powinien pochodzić od zadowolonego klienta, który przetestował nasz prezent czy usługę. Nie zawsze jednak budżet pozwala na to, przekazać klientom produkty do testowania.

Od czego zacząć?

Marketing szeptany, zwłaszcza dla osoby początkującej, nie jest zadaniem łatwym, dlatego warto go zlecić agencji reklamowej lub firmie zajmującej się pozycjonowaniem. Działania marketingu szeptanego powinny mieć charakter naturalny, nie zaś nachalny, dlatego należy je przeprowadzać umiejętnie. Częstym błędem osób początkujących jest umieszczanie linków do strony produktu czy usługi na każdym możliwym forum, często nawet niezwiązanym tematycznie. Jest to błąd, który może skutkować usunięciem naszych linków, a także zbanowaniem naszego konta. Warto więc najpierw zbudować swoją pozycję na danym forum, przez rzetelne uczestniczenie w dyskusjach, potem zaś dopiero polecać produkt lub usługę.

Czy marketing szeptany wpływa na pozycjonowanie strony?

Choć marketing szeptany jest czasochłonną formą promocji, to jednak korzystnie wpływa on na pozycję naszej strony w wyszukiwarce google. Zdobywamy dzięki niemu naturalne linki, za tym zaś idzie wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. Umiejętnie przeprowadzona kampania marketingu szeptanego może przynieść wymierne korzyści, jednak warto wiedzieć, jak zrobić to umiejętnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here