Masz światu wiele do powiedzenia i właśnie zacząłeś prowadzić bloga? Czy może chcesz po prostu podzielić się swoimi eksperckimi poradami a przy okazji zareklamować biznes? Albo jesteś jednym z młodych twórców zakładających bloga modowego lub technologicznego? W każdym wypadku prędzej czy później trzeba sobie zadać pytanie: jak reklamować bloga? Niestety czytelnicy sami się nie pojawią, nawet, gdy treść jest najwyższych lotów. Najpierw muszą się dowiedzieć o Twoim istnieniu.
Działaj w mediach społecznościowych
Jednym z podstawowych sposobów na to, jak zareklamować bloga jest działalność na portalach społecznościowych. Równolegle z blogiem załóż konto na Facebooku, Instagramie i Snapchacie. Staraj się regularnie publikować nowe treści. Jeśli masz czas, możesz kanały społecznościowe obsługiwać jako dodatkowe mini-blogi. Ważne, żeby działać – oczywiście wszędzie pod tą samą nazwą, aby użytkownicy mogli Cię lepiej zapamiętać.
Gdy wrzucasz nową, dłuższą treść na bloga, poinformuj o tym na społecznościówkach i wrzuć linka z krótką zajawką (czyli dwa zdania zachęcające do przeczytania oraz zdjęcie).
Poza tym udzielaj się na innych kontach i fanpage’ach. Komentuj jako bloger. W nazwie użytkownika możesz wpisać domenę bloga. Na pewno znajdzie się trochę osób, które zainteresowane Twoimi komentarzami wejdą na Twoją stronę.
Dodawaj linki gdzie tylko się da
Równie gorliwie opłaca się dodawać linki… wszędzie, gdzie to tylko możliwe. Ale uwaga: nie mówimy o SPAM-owaniu! Odnośniki można dodawać na wiele eleganckich sposobów, tak, by były widoczne dla użytkowników, a przy okazji wspierały pozycjonowanie.
Jak reklamować bloga w ten sposób? Pisz na tematycznych forach internetowych i jeśli to możliwe, dodaj link do swojej strony w opisie lub w stopce. Komentuj na innych blogach i podpisuj się nazwą swojego bloga. W formularzu do posta zazwyczaj można podać adres strony. Gdy podasz URL bloga, Twój podpis będzie podlinkowany.
Odnośniki warto dodawać także do dobrych katalogów www.
Optymalizuj artykuły pod Google
Skoro już poświęcasz wiele czasu na napisanie artykułu, warto zainwestować jeszcze kilka minut w dostosowanie tekstu do wymagań SEO. Dzięki temu będzie większe prawdopodobieństwo, że Twoje wpisy zaczną pojawiać się wysoko na liście wyników wyszukiwania w Google. Nie trzeba chyba dodawać, że dziś pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest podstawową odpowiedzią na pytanie jak reklamować bloga i każdą inną stronę internetową.
Jak to robić? Sformatuj nagłówki jako h2 i zadbaj o to, by tytuł miał oznaczenie h1 (można to łatwo sprawdzić w źródle strony). W tytule i nagłówku warto również zawrzeć frazy powiązane bezpośrednio z tematem bloga i artykułu. To samo dotyczy pogrubień i innych wyróżnień. Zadbaj o to, by mocne frazy kluczowe były w ten sposób wyeksponowane. Do każdego wpisu dodaj też 2-3 zdjęcia wysokiej jakości.
Współpracuj z innymi blogerami
Inni blogerzy z branży to Twoja konkurencja, ale także materiał na współpracowników. Jak reklamować bloga z ich pomocą? Umów się z innymi internetowymi pisarzami, by wymienić się artykułami eksperckimi. W tekście oczywiście umieścisz nazwę własnego bloga oraz link do niego. Możesz też dodać odnośnik do swoich poprzednich artykułów, jeśli będzie to miało uzasadnienie w treści. Naturalnie, taki wpis gościnny powinien być merytoryczny i dobrze zredagowany, by druga strona chciała go opublikować.
Innym miejscem na wymianę „uprzejmości” jest zakładka „zaprzyjaźnione strony”, która znajduje się na wielu blogach. Możesz poprosić innych blogerów, by Cię dodali.
Podsumowanie
Pamiętaj, że promowanie strony nie daje efektów z dnia na dzień. Jak reklamować bloga? Przede wszystkim cierpliwie i konsekwentnie. Po 3-4 miesiącach powinieneś już zauważyć, że liczba czytelników znacząco wzrosła. Jeżeli tak się nie stanie, spróbuj zmienić strategię reklamowania. Oczywiście duże znaczenie ma też sama jakość wpisów. Reklama przyciągnie użytkownika, ale tylko dobre artykuły są w stanie zatrzymać go na dłużej i sprawić, że zajrzy na Twoją stronę jeszcze wiele razy.