Jak przenieść numer telefonu

Jeśli posługujesz się telefonem komórkowym od dłuższego czasu, całkiem możliwe, że zdarzało Ci się już zmieniać operatora. Dawniej proces ten wiązał się z dość kłopotliwą zmianą numeru telefonu, ponieważ numery były przypisane do konkretnego operatora, często zresztą dało się go rozpoznać po samym numerze (np. cyfrach, od których się zaczynał). Dziś jest już inaczej i numery nie są przypisywane do operatorów „na sztywno”. Przeniesienie numeru stało się nie tylko możliwe, ale nawet całkiem proste. Można je też powtarzać, to znaczy przenosić numer co jakiś czas do kolejnych operatorów.

Przeniesienie numeru – jak to zrobić?

Zanim zaczniesz procedurę przenoszenia numeru, powinieneś wybrać operatora, do którego chcesz się przenieść. Z jednej strony to logiczne, a z drugiej – praktyczne, ponieważ nowy operator pomoże w dużej mierze z formalnościami, jakie niesie ze sobą przeniesienie numeru.

A zatem wybierz nowego operatora i skontaktuj się z nim. Możesz to zrobić na różne sposoby, a twój wybór będzie miał wpływ na późniejszy przebieg procedury. W ogóle warto wiedzieć, że szczegóły całego procesu mogą się różnić pomiędzy różnymi operatorami, chociaż jej ogólny przebieg jest podobny. Masz więc do wyboru kontakt osobisty z przedstawicielem nowego operatora w jego salonie albo kontakt zdalny, przez Internet lub infolinię.

Za każdym razem potrzebne jest wypełnienie wniosku do operatora o przeniesienie numeru. Jeśli postanowiłeś wybrać się do placówki przedstawiciela wybranego przez ciebie nowego operatora, będziesz musiał potwierdzić swoją tożsamość dokumentem (np. dowodem osobistym), wypełnić i podpisać prosty wniosek. Jeśli załatwiasz sprawę przez Internet lub infolinię, wtedy potrzebna będzie wizyta kuriera, który odbierze od ciebie podpisane papiery. W takim przypadku kurier również sprawdzi twoją tożsamość, prosząc o dokument. Pamiętaj, że kuriera możesz zamówić nie tylko do domu, ale również do pracy, jeśli będzie to dla ciebie wygodniejsze. Zwykle też nie musisz płacić za taką usługę – koszty przesłania wniosku kurierem pokrywa operator, do którego następuje przeniesienie numeru.

Gdy operator przyjmie wniosek, musi go rozpatrzeć. Procedura rozpatrzenia jest szybka, choć jej czas zależy od tego, jaką formę kontaktu wybrałeś. W przypadku kuriera trwa to zwykle do 3 dni roboczych. W przypadku wizyty w salonie – najczęściej następuje tego samego dnia. Poza tym wniosek o przeniesienie numeru jest zwykle sprawą czysto formalną i zostaje rozpatrzony pozytywnie za każdym razem, odmowy zwykle opierają się na błędach formalnych (np. brak podpisu na wniosku lub błędnie podane dane osobowe).

Pamiętaj jednak, że aby zawrzeć umowę z nowym operatorem, musisz zaczekać do chwili wygaśnięcia umowy z poprzednim.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here