Przeglądając sklepy internetowe dość łatwo odgadnąć, który z nich przywiązuje uwagę do tworzenia właściwych opisów produktów. Zapewne niejednokrotnie spotkałeś się z identycznymi opisami tych samych produktów na kilku sklepach. Z innych niewiele się dowiedziałeś. W tym artykule odpowiemy na pytanie, dlaczego są one tak istotne dla Twojego biznesu.
Jaką rolę pełni opis produktów w sklepie internetowym?
Najprostsza odpowiedź jaka się nasuwa to „opisuje produkty”. Fakt, ale wnet powstaje kolejne pytanie – jak właściwie ma on to robić? Wydaje się, że sprzedawcy często mylą specyfikację z opisem. W opis produktu wstawiają suche dane typu wymiary czy pojemność. Jednak nie opisują one produktu, tylko informują o podstawowych jego właściwościach. Opis powinien raczej pozwolić potencjalnemu klientowi zwizualizować sobie jego posiadanie. Czyli korzyści płynące dla niego z kupna danego przedmiotu lub usługi. Po przeczytaniu opisu, klient powinien dokładnie wiedzieć dlaczego skorzysta na kupnie Twojego produktu.
Jak długie powinny być opisy produktów w sklepie internetowym?
Część przedsiębiorców może myśleć, że specyfikacja wystarczy a resztę klient sam doczyta. Jest to podejście błędne, niemniej nie może dziwić. Przecież statystyki czytelnictwa nie pozostawiają wątpliwości – ogólnie ludzie czytają mało. Mało ale książek czy gazet papierowych i czasopism, ale opisy w internecie czytają chętnie. Jest to powodowane tym, że czytają to co ich interesuje przed dokonaniem zakupu. Gdy się wahają, to opis może przeważyć o kupnie przedmiotu. Dlatego też opisy produktów w sklepie internetowym powinny być długie i wyczerpujące. Nie oszczędzaj znaków na opisie produktów – powinny mieć przynajmniej 1000 znaków. Ale tylko w przypadku wyrobów, o których nie można zbyt wiele powiedzieć. Jednakże tak krótkie opisy są rzadkością na profesjonalnych sklepach internetowych, które podchodzą do swojej branży poważnie.
Tworzenie opisów produktów – jak powinno wyglądać?
Tworzeniu opisów produktów można poświęcić osobny tekst. Tu tylko przedstawimy kilka podpowiedzi jak zredagować je w prawidłowy sposób. Najpierw określ grupę klientów i do niej dostosuj język opisów. Następnie sprawdź jakie są słowa kluczowe (czyli takie, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki szukając informacji o danych produktach). Gdy je poznasz, nasyć nimi opis, pamiętając, że ma on cały czas brzmieć naturalnie. Słów kluczowych nie musisz umieszczać co zdanie. Podziel opis na akapity. Zbite bryły tekstu szybko zniechęcają do czytania. Pamiętaj aby nie kopiować opisów producenta. Często są one niewyczerpujące a bywają też słabo zredagowane. Poza tym klienci cenią oryginalność zarówno produktów jak i treści, które czytają. Skopiowany opis w Twoim sklepie, może być kolejnym już, na który klient trafi. Jak myślisz, zachęcisz go nim do dokonania zakupu? Podsumowując musisz poświęcić czas i energię na stworzenie oryginalnego, odpowiednio długiego i wyczerpującego opisu. Tylko wtedy zatrzymasz uwagę klienta na swoim sklepie i skłonisz do kupna.