Praktycznie każdy sklep wysyła swoim klientom newslettery albo powiadomienia mailowe. To skuteczna metoda, żeby dotrzeć do odbiorców z informacjami o nowościach, promocjach na stronie, czy zachęcić do dołączenia do programu lojalnościowego.
Ale jak przykuć uwagę tych odbiorców, którzy ignorują newslettery, nie czytają ich, albo nawet nie subskrybują? Do nich też możesz dotrzeć, choć musisz skorzystać z innych narzędzi.
Wysyłasz powiadomienia, ale Twoje komunikaty są skutecznie blokowane przez AdBlocka i wtyczki antyspamowe? Zmień to! Dowiedz się jak działają powiadomienia push notifications, dzięki którym dotrzesz aż do 76% odwiedzających Twój sklep internetowy. Spraw, aby Twoi klienci otrzymywali spersonalizowane wiadomości dopasowane do ich potrzeb. Notyfikacje push to doskonała alternatywa dla newslettera oraz nowa forma przyciągnięcia uwagi klienta na stronie.
Czym są powiadomienia push?
Najprościej mówiąc, push notifications to wszystkie wiadomości, które pojawiają się na ekranie komputera lub smartfona. W pierwszym przypadku, jako prostokątny komunikat, w drugim – w panelu powiadomień. Możesz dzięki nim nawiązać relację w czasie rzeczywistym z użytkownikami znajdującymi się aktualnie w sklepie. Zaraz po wejściu na stronę sklepu, klient widzi komunikat z pytaniem o chęć dostawania powiadomień. Wyrażenie zgody skutkuje otrzymywaniem wiadomości zarówno w czasie przebywania na stronie, jak i jej opuszczeniu. Czym różnią się notyfikacje push od wiadomości tekstowych? I w czym te drugie są lepsze od pierwszych (mimo, że oba powiadomienia mają open rate na poziomie 90%)? Po pierwsze, weź pod uwagę koszt wysyłki smsów do klientów, a koszt notyfikacji push – różnica jest kolosalna (z korzyścią dla push-y). W tym drugim przypadku nie musisz płacić za każdy wysłany komunikat. Jedną z dużych zalet tej funkcjonalności jest to, że mogą być personalizowane – użytkownik sam decyduje, kiedy i jakie treści chce otrzymywać. W przypadku smsów – nie ma nad tym kontroli.
Najważniejszym celem notyfikacji push jest możliwość komunikacji z klientem w czasie rzeczywistym i dostarczanie mu treści, które bazują na jego aktywności na stronie. To tez działanie komplementarne do newslettera, którego często klienci nie czytają. Istotne jest też to, że push-e nie wymagają podania adresu mailowego, bo notyfikacje pojawiają się bezpośrednio na ekranie smartfona i komputera.
Kiedy używać notyfikacji push?
W sytuacji, gdy chcemy stworzyć angażujące treści dla klienta oraz spersonalizować komunikację z nim. Kiedy Twoim głównym celem jest odpowiednie targetowanie komunikatów marketingowych do konkretnych grup odbiorców. Notyfikacje push to przede wszystkim open rate na poziomie 90% – takiego wyniku nie osiągniesz np. wysyłając newsletter. Są też mniej inwazyjne, niż np. wiadomości SMS, bo nie zakłócają użytkownikowi jego aktualnej pracy. Warto skorzystać z pushy, jeśli komunikat jest dłuższy niż 160 znaków. Korzystając z systemów do automatyzacji marketingu (takich np. jak edrone) możesz uruchomić scenariusz push i zacząć wyświetlać klientom komunikaty, których na pewno nie przeoczą.