Od kilku lat w sieci krąży określenie takie, jak landing page. Co to oznacza? Czym taka strona różni się od zwykłej witryny www i kiedy warto postawić LP? Poniżej znajdziesz podstawowe wyjaśnienie tego pojęcia i przykładowe zastosowania stron landing page.

Czym jest landing page?

Landing page to coś w rodzaju okrojonej strony głównej. Generalnie tworzymy coś, co ma przedstawiać produkt, usługę albo nawet cały profil firmy, ale jednocześnie nie jest to oficjalna strona danego przedsiębiorstwa. Landing page jest bowiem tworzony w ściśle określonym celu. Może to być:

  • nakłonienie odbiorcy do wykonania telefonu,
  • zaprezentowanie jednego produktu z oferty,
  • przyciągnięcie lokalnych użytkowników w różnych regionach,
  • zapis na listę mailingową.

Jeśli więc zastanawiasz się co to jest landing page, wyobraź sobie coś w rodzaju strony głównej, tyle że z jednym produktem albo skierowanej tylko do społeczności jednego miasta. Zazwyczaj strony LP są podobne do oficjalnej witryny firmowej, ale może się zdarzyć też, że mocno się różnią – gdy np. są tworzone pod nową ofertę.

Po co tworzyć landing page?

Częściowo już na to pytanie odpowiedzieliśmy, ale być może w Twojej głowie pojawiła się inna wątpliwość: po co tworzyć landing page, skoro można te same cele realizować za pomocą strony głównej? Masz oczywiście rację, z tym że LP często znacznie ułatwia sprawę.

Weźmy jako przykład strony landing page tworzone dla poszczególnych województw. Takie witryny często stawiają firmy SEO. Po co? Otóż chcą w ten sposób zwiększyć szanse na lokalne pozycjonowanie. Łatwiej jest wypromować w Google stronę pod frazę „sprzątanie mieszkań w poznaniu”, gdy nazwę miasta możemy umieścić w adresie oraz licznych tekstach, które znajdą się w treści lokalnej witryny.

Inna możliwość to chęć zbudowania sieci kontaktów np. z potencjalnymi nabywcami mieszkania w nowej inwestycji. Łatwiej będzie stworzyć, wypromować i zaprezentować klientom nowy apartamentowiec, gdy wykonamy dla nieruchomości nową stronę, a na jej środku umieścimy dane kontaktowe. Będzie to też wyglądać bardziej profesjonalnie niż przekierowywanie użytkowników na jakąś głęboką podstronę ofertową na oficjalnej witrynie dewelopera.

Podobna sytuacja może mieć miejsce, gdy będziemy chcieli przeprowadzić interesującą akcję marketingową. Wówczas również warto się zastanowić, czym jest landing page i jaką rolę może dla nas odegrać. Nowa, ciekawa kampania może prowadzić na niezależną stronę internetową, której celem będzie zachęcanie użytkowników np. do zapisu na listę mailingową. Domena zgodna z nazwą akcji reklamowej czy nowego produktu będzie się znakomicie dopełniać z pozostałymi elementami kampanii.

Strony typu landing page nie muszą być zarezerwowane dla profesjonalnych agencji reklamowych. Tworzenie nowych, prostych witryn za pomocą WordPressa i gotowych schematów jest dziś bardzo proste, więc nawet przeciętny Kowalski może zlecić (lub wykonać przy odrobinie cierpliwości) strony typu LP dla poszczególnych miast, w których działa jego firma. To dobry sposób, by podnieść skuteczność działać marketingowych.

1 KOMENTARZ

  1. Warto dodać, że sam projekt i wygląd LP jest bardzo ważny, ponieważ niektóre z nich mogą wyglądać perfidnie jak reklama a nie o to przecież nam chodzi 🙂

Pozostaw odpowiedź Joasia Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here