Mikro influencer

W ciągu ostatnich 5 lat ilość użytkowników na Instagramie wzrosła dziesięciokrotnie. To jedna z największych platform społecznościowych, która służy nie tylko do dzielenia się fajnymi zdjęciami, ale także do zarabiania. I to niemałych pieniędzy. Potencjał platformy podchwycili sprytni przedsiębiorcy. W końcu kto lepiej zareklamuje produkt: znana gwiazda, która wiemy, że jest opłacana, czy może dziewczyna lub chłopak “z sąsiedztwa”, od których bije naturalność? Jasną odpowiedzią jest, że jako potencjalni odbiorcy mamy większe zaufanie do osób nam podobnych. Tak właśnie powstali influencerzy. Kim jest mikro influencer i dlaczego warto z nim pracować?

Influencer: od czego to się zaczęło?

Początki influencerów, czyli współczesnego typu reklamy sięgają 2001 roku. Influencerzy (od angielskiego słowa “influence”, czyli wpływ) zaczynali od blogów, jednak wraz rozwojem portali społecznościowych przenieśli się na serwisy takie jak Facebook, czy Instagram. Jednak to ten drugi wiedzie prym wśród influencerskiej publiczności. Jeszcze do niedawna nie trzeba było wiele zrobić, żeby stać się wpływowym influencerem. Spójrzmy na Maffashion, która zaczynała od wrzucania stylizacji na swojego bloga ponad 10 lat temu. Konsekwentnie go rozwijała, a dziś należy do grona najbardziej wpływowych influencerów w Polsce.

Na liście Forbes najbardziej wpływowych influencerów w Polsce znajduje się także Wersow (Weronika Sowa), Friz (Karol Wiśniewski), czy Stuu Burton. Każdy z nich zgromadził na swoim profilu ponad 2 miliony obserwatorów. Jednak takich przypadków jest garstka i dużo łatwiej zostać influencerem na mikroskalę.

Kim jest mikro influencer?

Mikro influencer to osoba, która posiada od 10 000 do 50 000 tysięcy obserwatorów https://efectownia.pl/mikro-influencer-marketing-kim-sa-mikro-influencerzy-i-dlaczego-warto-z-nimi-wspolpracowac/. Kreuje pożądany styl życia, wstawia ciekawe zdjęcia, niekoniecznie przedstawia jakieś konkretne talenty bądź wiedzę, ale tworzy zaangażowaną społeczność. Dzięki temu jest w stanie wpływać na opinie i wybory swoich obserwatorów. To właśnie ten potencjał został wykorzystany przez marketingową gałąź biznesu. Markom zależy na współpracy z osobami, które mają zaangażowaną społeczność i nawiązują z obserwatorami interakcję. Cecha ta zwiększa szansę na zakup polecanego produktu. Badania rynku pokazują, że ponad 90 proc. konsumentów bardziej ufa rekomendacjom innych ludzi, niż spotom reklamowym marki. Nawet jeśli wiedzą, że influencer dostaje za to pieniądze.

Co więc decyduje o zaufaniu? Przede wszystkim mikro influencerzy często mają opinię szczerych. Polecają to, co sami uważają za wartościowe lub obecnie używają. Zdarza się i tak, że influencer poleca produkt nie dostając za to wynagrodzenia – coś co faktycznie uważa za przydatne itp. Takie działania wpływają na zwiększenie zaufania. Ponadto mikro influencerzy bardzo często wiodą życie podobne do nas samych. W przeciwieństwie do makro influencerów, którzy należą do bogatszej części społeczeństwa. Automatycznie jesteśmy się w stanie z tymi pierwszymi utożsamić, co też przekłada się na nasze zaufanie względem influencera i polecanego przez niego produktu. Jeśli zainteresował Cię ten temat, to zajrzyj na stronę efectownia.pl i dowiedz się więcej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here