Jeżeli prowadzisz bloga lub stronę internetową, na pewno słyszałeś o pozycjonowaniu lub SEO (czyli search engine optimization), a jeśli nie słyszałeś… to czas szybko nadrobić zaległości. Praktycznie nie można dziś osiągnąć sukcesu w e-commerce bez działań sprzyjających pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach. Nowe firmy zajmujące się tego rodzaju marketingiem wyrastają jak grzyby po deszczu, a konkurencja jest ogromna. Zarówno duzi gracze, jak i małe firmy płacą (lub działają na własną rękę), aby maksymalnie „przypodobać się” Google i być jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania.

Najlepiej zacząć od podstaw, a więc od optymalizacji strony i treści. Wrzucenie artykułu w odpowiedniej formie to już jest część SEO! Im skuteczniej będziesz działać „u podstaw” tym mniej pracy czeka Cię w przyszłości z marketingiem internetowym. A więc jak zoptymalizować artykuł pod SEO? Wystarczy kilka prostych trików, by Google lepiej oceniło Twoją stronę.

Merytorycznie i na temat

Po pierwsze, pisz wartościowe artykuły, które są faktycznie powiązane z treścią witryny. Jeżeli dobrze znasz się na branży, w której pracujesz, będzie to dla Ciebie łatwe. Co możesz pisać? Na przykład:

  • poradniki,
  • recenzje produktów,
  • artykuły informacyjne,
  • nowości z branży.

Ważne, aby było merytorycznie i na temat. Warto przygotować tekst tak, żeby był nie tylko dostosowany do wymagań SEO, ale również atrakcyjny dla użytkowników (a właściwie to ten ostatni aspekt powinien być priorytetem).

Co jednak merytoryka ma do pytania o to jak zoptymalizować artykuł pod SEO? Otóż Google skanuje zawartość strony, sprawdza częstotliwość występowania wszystkich słów i dopasowuje to do zapytania użytkownika. Oczywiście algorytm jest bardziej skomplikowany (i tajny), ale pisząc teksty bezpośrednio powiązane z tematem i wrzucają je na stronę sprawisz, że Google uzna witrynę za bardziej wartościową.

Struktura tekstu

Zakładając, że masz już tekst na temat – co teraz? Jak zoptymalizować artykuł pod SEO? Jednym z ważniejszym zagadnień jest struktura tekstu. Najlepiej, by artykuł był podzielony na kilka w miarę równomiernych części, a każda z nich rozpoczynała się nagłówkiem. Postaraj się dodatkowo zawrzeć w jednym lub dwóch nagłówkach główne słowo kluczowe w tekście – czyli frazę, którą mogą wyszukiwać odbiorcy. Dobrym pomysłem jest również umieszczanie w nagłówkach słów powiązanych z tematem.

Wydaje Ci się to oczywiste? Jak można w ogóle stworzyć inny nagłówek? Ano można. Wiele osób pisze nagłówki i (co gorsza) tytuły, które brzmią mniej więcej tak: „Nikt się tego nie spodziewał!” albo „Niezwykłe połączenie designu i funkcjonalności”. Takie nagłówki mogą mieć sens z marketingowego punktu widzenia, ale w większości wypadków nic nie mówią użytkownikowi, a i Google nie wie o co chodzi. W końcu te przykładowe zdania mogą dotyczyć nowego modelu samochodu, kuchenki mikrofalowej albo butów na kółkach. Aby zoptymalizować artykuł pod SEO lepiej byłoby napisać coś o „nowym silniku i napędzie 4×4” albo „innowacyjnej mikrofalówce”.

Dodatkowo warto dodać w tekście dodatkowe elementy, takie jak pogrubienia najważniejszych fraz, kursywę oraz listy i wypunktowania. Te wszystkie rzeczy są „lubiane” przez Google.

Nie zapomnij też o odpowiednim formatowaniu tekstu w Twoim CMS (czyli np. WordPressie). Ustaw nagłówki jako Nagłówek 2 albo H2. Mniejsze rozdziały mogą mieć kolejne oznaczenia niższego stopnia, np. H3, H4 itp. Tytuł powinien być oznaczony jako H1. Najlepiej, by na stronie znajdował się tylko jeden nagłówek H1.

A co z osławionymi słowami kluczowymi? Jak optymalizować artykuł pod SEO z ich użyciem? Oczywiście warto zawrzeć wybraną frazę, ale bez wciskania jej na siłę w każdy fragment tekstu. Szacuje się, że odpowiednia częstotliwości to 2-3%. Niemniej, najlepiej po prostu pisać tekst naturalnie i nie starać się za wszelką cenę dodawać słów lub usuwać ich nadmiaru.

Na koniec wspomnijmy jeszcze o zdjęciach. Możesz dodać 2-3 obrazy z darmowych banków lub zrobić własne zdjęcia. Ważne, żeby nie były zbyt niskiej rozdzielczości. Nie warto też przesadzać z bardzo wysoką jakością, bo strona może się wolniej wczytywać, a to też ma wpływ na pozycjonowanie. Rozdzielczość 800 x 600 będzie wystarczająca.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here