Pozycjonowanie jest skuteczniejsze, gdy skupiasz się na konkretnych słowach kluczowych. Dzięki temu możesz starać się wypromować witrynę pod wybrane hasło wpisywane przez użytkowników w Google. Pytanie jakie słowa wybrać? Pomocne mogą się okazać narzędzia pokazujące, jak często internauci wpisują dane hasła. Jak sprawdzić popularność frazy w Google? Jest na to kilka sposobów.

Podpowiedzi Google

Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy dane hasło jest w ogóle wpisywane przez użytkowników czy też np. Twoja wersja frazy zawiera błąd, jest wpisanie odpowiednich słów w samą wyszukiwarkę. Google automatycznie podpowiada popularne wyszukiwania, więc jeśli wymyślone przez Ciebie zdanie pojawia się w podpowiedziach, to znaczy, że prawdopodobnie wielu użytkowników wpisuje takie hasło.

Niestety sama wyszukiwarka nie dostarczy nam większej ilości cennych informacji, dlatego warto zajrzeć również do Google Adwords oraz Google Trends.

Adwords i Trends – sprawdzanie popularności fraz

Jak sprawdzić popularność frazy w Google Adwords? Nie jest to trudne. Na początek potrzebujesz konta Google. Jeżeli masz przynajmniej założonego Gmaila, to znaczy, że masz też takie konto. Następnie musisz wejść na adwords.google.com. Jeżeli nie jesteś zalogowany, podaj hasło i zatwierdź je. Twoim oczom ukaże się formularz, w którym musisz wpisać dane firmy i podstawowe elementy charakterystyki przedsiębiorstwa. Jeżeli chcesz, możesz podać na początek fikcyjne dane, ale AdWords może Ci się przydać w późniejszym okresie, więc warto od razu założyć „porządne” konto.

Po przejściu pierwszego kroku, docieramy do tworzenia kampanii. To właśnie w tym miejscu można testować popularność poszczególnych haseł. W sekcji „Keywords” wpisz propozycje słowa kluczowego i naciśnij Enter. Hasło zostanie dodane, a obok niego pojawi się liczba – im większa, tym hasło bardziej popularne. Co dokładnie oznaczają te cyfry? Niestety nie ilość użytkowników. Google nie zdradza jaki jest algorytm, ale mimo wszystko łatwo porównać względną popularność poszczególnych haseł.

To tyle, jeśli chodzi o samą odpowiedź na pytanie jak sprawdzić popularność frazy w Google AdWords. Jeśli chcesz, możesz następnie rozpocząć kampanię AdWords – czyli reklamę w wynikach wyszukiwania. Chodzi o te trzy pierwsze linki na liście wyników, które pojawiają się przy wielu wyszukiwaniach.

Innym przydatnym narzędziem Google jest Trends. Wejdź na trends.google.com. To miejsce, w którym możesz sprawdzić, jak wyszukiwania danej frazy zmieniają się sezonowo. Google Trends pokazuje popularność w ciągu ostatnich dni, miesięcy lub lat. Można też spojrzeć na wyniki w ujęciu geograficznym oraz sprawdzić powiązane wyszukiwania.

Najpopularniejsza znaczy najlepsza?

Wiesz już jak sprawdzić popularność frazy w Google prostymi sposobami. Pytanie co zrobić z taką informacją? Odpowiedź może być nieco bardziej złożona niż podejrzewasz. Otóż najpopularniejsza fraza nie zawsze jest najlepszym wyborem, co najmniej z dwóch ważnych powodów.

Po pierwsze, największą popularność mają hasła ogólne, typu „laptop Lenovo” czy „sklep komputerowy”. Wypromowanie Twojego biznesu na taką frazę graniczy z cudem, ponieważ konkurencja jest już bardzo duża.

Po drugie, często wyszukiwane hasło nie musi wcale być wpisywane przez osoby, które z największym prawdopodobieństwem dokonają zakupu w Twoim sklepie lub skontaktują się, by zamówić Twoje usługi. Wówczas zwiększona liczba wejść na stronę niewiele da.

Z tych powodów często lepiej stawiać na dłuższe i bardziej dokładne frazy o mniejsze popularności. Dobrym sposobem na określenie skuteczności haseł jest wykorzystanie i regularne śledzenie wyników kampanii Google Adwords.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here