Zastanawiasz się jak promować swój kanał na YouTube? Zacznij od jakości! Reklama reklamą, ale najpierw musisz zadbać o wysoki poziom filmów. W przeciwnym wypadku, marketing może zagwarantować Ci dużą liczbę wejść, tylko po to, byś zebrał mnóstwo łapek w dół i negatywnych komentarzy. Za to dobre filmy często pozwalają na mniej intensywne działania promocyjne, a efekty są znakomite.

Na co zwrócić szczególną uwagę?

  • Nagranie powinno być wykonane dobrym sprzętem, jakość fullHD to absolutne minimum. Na szczęście dziś większość telefonów pozwala na realizowanie takich nagrań. Dobry smartfon może wystarczyć, plus odrobina obróbki.
  • Jakościowa treść – czyli taka, która coś wnosi, ma jakąś wartość dla użytkownika. Rozrywkową albo informacyjną. Zastanów się, czy sam chciałbyś obejrzeć film, który nagrywasz i dlaczego byś to zrobił (lub dlaczego nie).
  • Jasny przekaz. Dowolny produkt czy markę jest łatwiej wypromować, gdy wizerunek jest spójny i jasno określony. Skup się na konkretnym temacie albo pomyśle na kanał. Jeśli raz wrzucisz śmieszną kompilację wpadek, a innym razem daily vlog, użytkownicy będą zdezorientowani i trudniej będzie Cię zapamiętać. Jeśli masz dużo pomysłów, załóż więcej niż jeden kanał.
  • Jakość dźwięku! To podstawa. Dźwięk jest równie ważny jak obraz. Bardzo dobre mikrofony pojemnościowe USB można dziś kupić za 100-200 zł. Dołóż do tego podstawową obróbkę audio, a widzowie będą Cię słuchać z przyjemnością.

Tytuł, tagi i słowo kluczowe

Tytuł filmu jest podstawową informacją dla użytkownika. Jednocześnie konkretny, treściwy title ułatwia wyszukanie filmu przez Google oraz wyszukiwarkę YouTube. Jeśli zastanawiasz się jak promować swój kanał na YouTube, z pewnością nie możesz zapomnieć o przemyślanym tytule. Gdy już będziesz znanym YouTuberem, będziesz mógł stawiać na kreatywne, nietypowe tytuły, ale na razie musisz zadbać o to, żeby użytkownicy byli Cię w stanie znaleźć.

To samo dotyczy tagów. Poświęć czas, by uzupełnić to pole. Nie w każdym serwisie tagi mają znaczenie, ale na YouTube są bardzo ważne. Wykorzystaj całe dostępne miejsce na wpisanie tagów. Wybierz też atrakcyjny thumbnail, czyli obrazek do podglądu w wynikach wyszukiwania. Możesz go wczytać z dysku, jeżeli propozycje automatyczne Ci nie odpowiadają.

Wpisując tytuł i tagi oraz wybierają obraz, zastanów się, czego szukają użytkownicy, którzy powinni trafić na Twój film.

Film na stronie www

Jeżeli prowadzisz bloga, sklep czy inną stronę związaną z kanałem YouTube, nie zapomnij wrzucić na nią filmu. Dobrym sposobem na to jak promować swój kanał na YouTube jest dodanie filmu na stronę wraz transkrypcją – oczywiście dobrze zredagowaną. Znakomicie sprawdza się to zwłaszcza w przypadku filmów poradnikowym czy recenzji. Stworzysz dużą ilość tekstu, a to sprzyja pozycjonowaniu strony z filmem w Google.

Nie zapomnij też o aktywności we wszystkich najważniejszych kanałach społecznościowych!

Współpraca z Youtuberami

Bardzo skutecznym sposobem na zdobycie nowych fanów jest współpraca z innymi Youtuberami, którzy mają więcej fanów niż Ty. Pamiętaj jednak, że ta metoda na promowanie swojego kanału na YouTube jest dość powszechnie znana, a najbardziej znani twórcy nieustannie dostają prośby o współpracę. Jaki wniosek z tego powinieneś wyciągnąć? Po pierwsze, na początek możesz pisać do trochę mniej popularnych osób. Po drugie, wróćmy na początek artykułu – musisz zadbać o wysoką jakość nagrania, by bardziej uznani Youtuberzy chcieli z Tobą współpracować.

Żebranie o łapki

Żebranie o lajki jest powszechnie potępiane, ale daje bardzo dobre efekty. Często widzowie po prostu zapominają o klikaniu łapki w górę albo są zajęci innymi sprawami. Przypomnienie o polubieniu filmu na samym końcu to znakomity sposób na to jak skutecznie promować swój kanał na YouTube. Pamiętaj, że łapki to nie tylko oceny do wglądu dla userów. Przede wszystkim jest to narzędzie dla YouTube’a, który na podstawie ocen, ilości wyświetleń, komentarzy i subskrypcji stwierdza, czy dany film warto promować.

Promocja musi potrwać

Nie zrażaj się po pierwszych dniach, gdy Twoje działania promocyjne nie przyniosą efektu. Czasem sukces przychodzi niespodziewanie, nawet po kilku miesiącach nagrywania – gdy trafisz dobry temat albo ktoś znany sam się do Ciebie odezwie.

Dobra wiadomość w temacie promowania swojego kanału YouTube jest też taka, że gdy zacznie Ci się udawać, wpadniesz w samonakręcający się mechanizm – pozytywną spiralę, która będzie dawać coraz lepsze wyniki. Pozytywne oceny sprawią, że film będzie lepiej widoczny w wyszukiwarce, to pozwoli na zdobycie większej ilości wyświetleń, a to z kolei przełoży się na ilość subskrypcji… i tak w kółko.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here