Fanpage na Facebooku jest prawie tak ważny, jak własna strona internetowa. Tyle że na stronie z reguły sprawdzamy ilość wejść, a na Facebooku interesuje nas przede wszystkim liczba fanów. Fanpage może mieć różne cele – zależnie od prowadzonej działalności. Jednak niezależnie od tego, po co założyłeś oficjalną stronę na FB, czeka Cię odpowiedź na pytanie: jak pozyskiwać fanów na Facebooku? Poniżej kilka odpowiedzi, które przydadzą Ci się na dobry początek.

Czy warto zapraszać znajomych?

Zapraszanie znajomych to pierwsze, co przychodzi do głowy większości osób zastanawiających się jak pozyskać fanów na Facebooku. Wydaje się, że nie ma nic lepszego – przyjaciele i rodzina wspomagający Twój biznes i angażujący kolejne osoby… Tyle że w dłuższej perspektywie nie ma to sensu. Czy Twój kuzyn, który nie ma pojęcia o grach komputerowych będzie regularnie lajkował posty o dodatkach do Counter Strike’a przez najbliższe kilka miesięcy? Czy znajoma Twojej znajomej kliknie „lubię to” więcej niż raz pod postami, które jej nie interesują? Zapewne nie. Dlatego bardziej opłaca się inwestować czas i ewentualne pieniądze w lajkujących realnie zainteresowanych branżą.

Z tego powodu warto poprosić znajomych o pomoc – ale wyłącznie tych, którzy „siedzą w temacie” i będą spontanicznie aktywni w przyszłości.

Kupowanie fanów na FB

Podobny problem z jest kupowaniem fanów na FB. Paczki lajków można znaleźć choćby na Allegro. Jest to jednak przede wszystkim doskonały sposób, by pogrzebać fanpage i swoje szanse na wysoką sprzedaż. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule.

Przyciski na stronie www

Wśród sposobów, po które zdecydowanie warto sięgnąć, należy wspomnieć dodawanie przycisków na stronie www. Jeżeli prowadzisz bloga i zastanawiasz się jak pozyskać fanów na Facebooku, zacznij od dodania do kodu artykułów przycisków pozwalających na udostępnianie i polubienia. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zaserwować klientom też jakiś skromny pop-up albo wysuwany baner z zachętą do polubienia na FB. Lajkowanie nie musi być darmowe. Każdy, kto Cię polubił może otrzymać rabat 10% albo dodatkowy produkt do zakupów. Zaproponuj coś, za co użytkownik będzie w stanie wykonać wysiłek kliknięcia.

Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami

Z kolei wśród działań na samym FB, z pewnością dobrze jest wziąć pod uwagę organizację konkursu. Z tym że ważne są dwie rzeczy: temat powinien być interesujący a nagroda atrakcyjna. Niestety konkurs to niezłe pole do popisu dla wszystkich „Januszy marketingu”. I tak, możemy np. trafić na „świetne oferty” typu: polajkuj naszego posta, udostępnij go publicznie i napisz komentarz – pierwsze sto osób dostaje… firmowy kalendarzyk reklamowy. Jeżeli chcesz skutecznie pozyskać fanów na Facebooku, nie idź tą drogą. A jakim szlakiem warto podążać? Polecamy oferowanie konkretów, na przykład bon o wartości 100 zł na zakupy w sklepie. To już jest coś!

Posty, które prowokują do reakcji

Skoro mowa o aktywizowaniu fanów, to warto też wrzucać posty prowokujące do reakcji. Najlepszym przykładem są wszelkie sondy i głosowania. Zastanawiasz się, o czym ma być Twój kolejny artykuł albo e-book poradnikowy? Zapytaj fanów! Możesz umieścić dwie opcje na obrazie. Kto jest za nr 1 daje lajka, kto jest za nr 2 daje serduszko. Oczywiście ten sposób sprawdza się najlepiej, gdy już masz pewną bazę aktywnych użytkowników.

Wartościowe treści

Zarówno Google, jak i portale społecznościowe mają tę zaletę, że faworyzują treści, które faktycznie interesują odbiorców. Daj więc ludowi to, czego żąda. Ciekawe infografiki, merytoryczne artykuły, nowinki… Twórz solidnie przygotowane treści, wspomagaj je reklamą, a fanpage prędzej czy później musi się rozrosnąć!

Płatna reklama

A skoro wspomnieliśmy o płatnej reklamie, powiedzmy o niej parę słów więcej. Niestety skuteczne budowanie bazy fanów na Facebooku wymaga regularnych inwestycji. Na szczęście kwoty można dowolnie regulować, a nawet zmieniać w trakcie trwania kampanii. Możesz wydać na reklamę 20 zł albo 20 000 zł. To zależy tylko od Ciebie. Facebook udostępnia wygodne narzędzie do określania grupy docelowej. Pamiętaj, by chwilę nad nim przysiąść i ustawić target, który będzie dobrze pasował do Twojego fanpage’a i który będzie realnie zainteresowany Twoimi produktami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here