Masz już piękny sklep online i najlepszy asortyment w branży? W takim razie czas na dodanie produktów na stronę, najlepiej razem z interesującą treścią. Jak stworzyć dobry opis produktu do sklepu internetowego?

Nie pisz zbyt złożonymi zdaniami

Wielu początkujących copywriterów tworzy bardzo długie, skomplikowane zdania. Wygląda to trochę tak, jakby twórca tekstu chciał za wszelką cenę udowodnić, że perfekcyjnie opanował zasady gramatyki i jest w stanie tworzyć sentencje zrozumiałe tylko dla intelektualnej elity. Tyle, że w marketingu zupełnie nie o to chodzi. Popisy językowe warto zostawić sobie na debaty Oxfordzkie. Cel opisu marketingowego jest przeciwny: chcesz trafić do użytkownika, niezależnie od tego, czy potencjalny klient jest doktorem filologii polskiej czy też z trudem łączy literki w wyrazy. Opis powinien być prosty i zrozumiały.

Aby osiągnąć odpowiedni efekt, postaraj się ograniczyć ilość imiesłowów i zdań wielokrotnie złożonych. Dobry opis produktu nie musi też zawierać szyku przestawnego i mało znanych wyrazów obcojęzycznych.

Nie używaj przesadnie fachowego języka

Jeśli sprzedajesz komputery, z pewnością świetnie się na nich znasz. Ale szczegółowy opis architektury pamięci RAM nie zachęci do kupna Twojej cioci, która po prostu chce kupić ładnego netbooka do przeglądania Pudelka i Allegro. A więc jak stworzyć dobry opis produktu dla każdego odbiorcy? Odpowiedź brzmi: najlepiej pisać językiem prostym, bez fachowych zwrotów, zrozumiałym dla laika. Nie dotyczy to tylko specjalistycznych sklepów, których głównymi odbiorcami są profesjonaliści – w takim wypadku warto zaimponować fachowością.

Wyróżnij najważniejsze fragmenty

Wzrok odruchowo skupia się na wyróżnionych fragmentach tekstów. Zastosuj większą czcionkę, pogrubienie lub kolor, by zaznaczyć najważniejsze informacje w tekście. Dzięki temu ułatwiasz też skanowanie wzrokiem opisu – to ważne, gdy ktoś pośpiesznie przegląda strony, by szybko znaleźć pożądany produkt.

Nie przesadzaj z wyróżnieniami

Z drugiej strony, nie warto przesadzać z wyróżnieniami. Nadmiar kolorów, czcionek i podkreśleń to zmora zwłaszcza aukcji na Allegro. Niektórzy sprzedający każde zdanie wyróżniają w inny sposób, a użytkownik potrzebuje długiej chwili, by odnaleźć się w takiej nieestetycznej mozaice. O ile oczywiście nie zrezygnuje z zakupu. Dodajmy, że przekoloryzowane opisy wyglądają bardzo nieprofesjonalnie.

Pamiętaj o odpowiedniej długości

A jaką długość powinien mieć dobry opis produktu? Najlepiej taką, jak tego wymaga treść, którą chcesz przekazać. Konkretniej: możesz śmiało tworzyć opisy na 1000-2000 znaków, licząc ze spacjami (licznik znaków oraz wyrazów znajdziesz w Wordzie, w dolnym lewym rogu). Taka długość powinna wystarczyć na umieszczenie ważnych informacji, a jednocześnie nie znuży użytkownika. Nie musisz posuwać się do całkowitego skracania. Popularny mit marketingowy głosi, że krócej zawsze oznacza lepiej. Cóż, na pewno nie zyskasz na skrótowym, hasłowym opisie, jeśli użytkownik pozostanie niedoinformowany.

Pobudzaj wyobraźnię i wzbudzaj emocje

Skuteczny tekst marketingowy zazwyczaj oddziałuje na wyobraźnię i emocje użytkownika. Zawrzyj w opisie produktu zdania przedstawiające to, jak wygląda korzystanie z oferowanego towaru. Napisz, jakie uczucia temu towarzyszą.

Zwróć uwagę na korzyści

Dobry opis produktu powinien zawierać opis korzyści dla odbiorcy. Nie skupiaj się jedynie na cechach produktu, ale napisz, co użytkownik zyska po dokonaniu zakupu.

Zachęcaj do działania

Dodaj zdanie zachęcające do działania. Zaproś użytkownika do kontaktu lub po prostu napisz, by zamówił Twój produkt. Praktyka pokazuje, że teksty zawierające tzw. call to action pozwalają na uzyskanie dużo wyższej konwersji.

Dobry opis produktu musi być zgodny z SEO

Pisząc dowolne teksty do sklepu internetowego, musisz mieć na uwadze optymalizację pod wyszukiwarki. Nie zapomnij o podstawowych zasadach SEO również podczas tworzenia opisu produktu. Wyróżnienia, nagłówki, pogrubione frazy… Te wszystkie „dodatki” są pomocne nie tylko przy pisaniu długich artykułów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here