Jeden ze sposobów budowania pozytywnego wizerunku firmy

0

Social media jak i cały internet coraz bardziej odchodzi od słowa pisanego na rzecz grafik i filmów, istnieje również odrębna gałąź marketingu jaką jest video marketing. W niniejszym tekście postaramy się omówić jedynie niewielką część wcześniej wspomnianego video marketingu jaką są filmy eventowe.

Jak zbudować dobre relacje z klientami i partnerami?

0

Kontakty biznesowe to nie tylko rozmowy handlowe. To również dbałość o utrzymanie dobrych relacji na poziomie czysto ludzkim.

Czym jest wyłącznik SN?

0

Wyłącznik SN służy do tworzenia prądu przemiennego. Jest on niezbędnym urządzeniem w fabrykach, elektrowniach oraz miejscach, gdzie wykonywane są prace górnicze. Może zapobiec awariom, a także zautomatyzować pewne procesy. Spełnia również wszystkie wymogi norm.

Sprawna i przyjemna inwentaryzacja? Teraz to możliwe!

0

Nie ma chyba osoby, która lubiłaby sporządzać remanenty. Są one niezwykle żmudne i pracochłonne. Warto wiedzieć, że nie musi tak być. Dzięki programowi Faktura Small Business HANDEL (FSBH) inwentaryzacja robi się prawie sama. Jednak FSBH nie służy tylko do remanentu: jest to kompleksowy program do fakturowania z opcją magazynu, który rekomendujemy każdej firmie. Dlaczego?

Czym jest big data?

0

Big data to pojęcie, które słyszymy coraz częściej w bardzo różnych kontekstach, co może mieć wpływ na jego nieprawidłowe zdefiniowanie. W analityce pojawiło się stosunkowo niedawno, jednak to, co właściwie określa się tym pojęciem, jest znane człowiekowi już od znacznie dłuższego czasu. Chodzi o zbieranie i przechowywanie dużej ilości danych, a następnie ich analizowanie oraz wykorzystywanie na własny użytek.

Jak bezpiecznie przechowywać zdjęcia?

0

Piękne zdjęcia z wakacji, fotografie rodzinne albo romantyczne momenty uwiecznione na cyfrowym obrazie – każdy chce je zachować jak najdłużej, jednocześnie uważając, by nie dostały się w niepowołane ręce. Oczywiście upublicznienie fotografii, w której chodzisz po górach zapewne nie byłoby wielką stratą, ale już fotki bardziej prywatne są materiałem o wysokim poziomie wrażliwości. Jak bezpiecznie przechowywać zdjęcia, aby nieproszony użytkownik nie miał do nich dostępu?

Archiwum z hasłem

Jeżeli mowa o zdjęciach, które chcesz schować i przechowywać jako pamiątkę, znakomicie sprawdzi się archiwum zabezpieczone hasłem. Twoje fotki będą zamknięte w jednej paczce, którą można rozpakować jedynie po podaniu wprowadzonego wcześniej hasła.

Jak to zrobić? Wystarczy najpopularniejszy program do tworzenia archiwum, czyli WinRar. Jeśli masz już WinRara na komputerze, kliknij prawym przyciskiem myszy na folder, w którym znajdują się zdjęcia i wybierz opcję „Dodaj do archiwum”. Powinno pojawić się nowe okienko z polem do wprowadzenia nazwy i innymi ustawieniami. Jest tam również opcja „Ustaw hasło”. Pamiętaj, że po spakowaniu pliki będą znajdować się zarówno w archiwum, jak i w oryginalnym folderze. Gdy upewnisz się, że spakowanie przebiegło pomyślnie, możesz usunąć oryginalne zdjęcia.

Gdy jedynym powodem tworzenia paczki jest ustawienie hasła, możesz wybrać brak kompresji na liście z opcjami poziomu skompresowania plików. Co prawda zdarza się to bardzo rzadko, ale czasem pliki niewłaściwie się kompresują i przy rozpakowaniu pojawia się błąd uniemożliwiający otwarcie archiwum.

Bezpieczne hasło do dysku

A jak bezpiecznie przechowywać hasło na dysku w chmurze? Wszelkiego rodzaju cloudy stały się podstawowym narzędziem do magazynowanie zdjęć i innych plików. Każda duża firma oferuje własną przestrzeń. Jak zabezpieczyć dysk w chmurze przed niepożądanymi podglądaczami?

Przede wszystkim powinieneś postawić na bezpieczne hasło i pilnować statusu logowania. Wytyczne dotyczące hasła są zawsze takie same i warto wziąć sobie je do serca, jeśli zależy Ci na bezpieczeństwie plików:

  • hasło powinno być długie (więcej niż 6 znaków),
  • niech zawiera duże i małe litery,
  • dodaj cyfry i znaki specjalne,
  • unikaj banałów w rodzaju daty urodzin, imion bliskich czy przekleństw.

A co ze statusem logowania? Wiele systemów zapamiętuje Twoje hasło albo po prostu pozostawia konto zalogowane nawet po zamknięciu okna. Jeżeli przechowujesz wrażliwe dane, takie jak prywatnej zdjęcia, pamiętaj by zawsze wylogować się z dysku po zakończeniu oglądania.

Zwróć uwagę co udostępniasz

Jak bezpiecznie przechowywać zdjęcia w dobie ciągłego share’owania treści? Dzielisz się fotkami, muzyką i wiadomościami z bliższymi i dalszymi znajomymi? W takim razie uważaj, co dokładnie udostępniasz. Czasem użytkownicy tracą prywatność na własne życzenie.

Przykład? Możesz wysłać znajomym linka do Twoich zdjęć z wakacji, udostępniając cały folder. Jednak przekazując linka do folderu, dasz tym osobom dostęp również do fotek wrzucany w przyszłości do tego katalogu. Dlatego przed aktualizacją będziesz musiał wyłączyć udostępnienie lub po prostu umieszczać nowe fotki w innych folderach.

Przed korzystaniem z chmury dowiedz się dokładnie jak działa dysk, którego używasz.

Podsumowanie

Trochę ostrożności wystarczy, by fotografie były chronione przed nieuprawnionym dostępem. Trzeba jednak też dodać, że nie ma idealnej odpowiedzi na pytanie jak bezpiecznie przechowywać zdjęcia. Jeżeli zdolny haker będzie chciał wykraść Twój content to zapewne mu się to uda. Wymienione środki ostrożności wystarczą jednak, by zabezpieczyć fotki przed wścibskimi znajomymi czy osobami, które przypadkowo dostaną się na Twój komputer.

Stuprocentowe zabezpieczenie daje jedynie przechowywanie fotografii na dyskach zewnętrznych. Pliki można dodatkowo zabezpieczyć hasłem, np. tworząc archiwum, jak opisano wyżej. Minusem dysków klasycznych lub flashowych jest jednak podatność na uszkodzenia i ograniczony czas eksploatacji. Niewielu użytkowników zdaje sobie sprawę z tego, że po 10 latach nowoczesny flashowy dysk może po prostu przestać działać. Aby zdjęcia były bezpieczne, warto je co kilka lat przekopiować na nowszy nośnik.

Co to jest fablet (phablet)?

0

Nie ma chyba mieszkańca cywilizowanego kraju, który nie wiedziałby czym jest smartfon i czym różni się od starszych, klasycznych telefonów komórkowych. Powszechnie znane są również tablety – każdy wie, że taki duży smartfon albo „sam ekran od netbooka” z dotykowym wyświetlaczem to właśnie tablet. A co to jest fablet? Skąd wzięło się to pojęcie i jakie urządzenia można nazywać w ten sposób?

Czym jest fablet?

Dawniej była moda na jak najmniejsze telefony komórkowe. Im skromniejsze urządzenie, tym większy prestiż. Potem nastała era tabletów i nagle okazało się, że jednak wszyscy kochają duże ekrany. Wraz z popularnością tabletów zaczęły rosnąć również smartfony, a luka pomiędzy dostępnymi na rynku wielkościami wyświetlaczy zaczęła się stopniowo zapełniać. I właśnie tak powstał fablet.

Co to jest fablet? W skrócie można powiedzieć, że to taki duży telefon albo mały tablet. Coś pomiędzy. Jednocześnie charakterystyczna dla fabletów jest możliwość korzystania z wszystkich funkcji GSM, czyli np. wysyłanie SMS-ów czy wykonywanie połączeń telefonicznych. Zresztą hybryda telefonowo-tabletowa ukryta jest w samej nazwie urządzenia – w wersji angielskiej zapisywanej jako phablet, czyli phone plus tablet.

W praktyce fabletem najczęściej nazywa się telefony na tyle duże, że przypominają miniaturowe tablety. Mówimy tu o wielkości od 5-7”. Dlaczego akurat taki zakres? Ponieważ większość standardowych smartfonów kończy się właśnie na 5”, natomiast od 7” zaczynają się już małe tablety – 7” to jeden z podstawowych rozmiarów tabletów.

Jakie funkcje ma fablet?

A co to jest fablet w kontekście funkcji urządzenia? Pośrednio już odpowiedzieliśmy na to pytanie. Tablet to taki większy smartfon, a więc znajdziesz w nim przede wszystkim dotykowy ekran i system typowy dla urządzeń mobilnych, czyli najczęściej Android. To oznacza, że na fablecie można standardowo instalować aplikacje i gry wedle uznania. Nie brakuje też aparatu z dwóch stron oraz GPS-a wraz z aplikacją nawigacyjną.

Ten ostatni powód zresztą przyciąga do fabletów wielu użytkowników. Większy ekran nawigacji to znacznie wygodniejsza podróż. Innymi słowy, jeśli chcesz kupić telefon, który będzie też służyć do prowadzenia Cię podczas jazdy, wybierz jak największy ekran – czyli właśnie sprzęt kwalifikowany jako fablet.

Tym co najbardziej odróżnia fablety od tabletów jest z kolei wspomniana możliwość wykonywania połączeń. Niewiele tabletów ma funkcje GSM, choć np. Samsung daje taką opcję w większości urządzeń. Czasem zresztą fabletem nazywa się też tablet dowolnej wielkości, który ma funkcję dzwonienia.

Kto powinien kupić fablet?

Wiesz już co to jest fablet – zastanówmy się jeszcze, kto powinien kupić takie urządzenie. Trudno wskazać modelowego użytkownika. Na pewno jest to interesująca opcja dla osób, które nie mogą się zdecydować pomiędzy telefonem a tabletem. Fablet będzie też dobrym wyborem, gdy chcesz często przeglądać strony na urządzeniu mobilnym, regularnie korzystasz z GPS-a i lubisz gry, ale Twój budżet jest na tyle ograniczony, że nie możesz sobie pozwolić na zakup zarówno smartfonu, jak i tabletu.

Jak nagrywać dźwięk w domu?

0

Tworzenie swoich kanałów wideo albo podcastów jest coraz popularniejsze. Jeśli również chcesz coś powiedzieć światu, przyda się kilka trików, by audio brzmiało jak najlepiej. Niby treść jest najważniejsza, ale gdy trzeba się do niej przebijać przez szumy i niezrozumiałe słowa, to nawet najbardziej cierpliwy słuchacz może się zniechęcić. A więc jak nagrywać dźwięk w domu, by uzyskać wysoką jakość audio?

Mikrofon do nagrywania w domu

Pierwszym krokiem zawsze powinien być dobór odpowiedniego mikrofonu. Każdy realizator audio potwierdzi, że znacznie łatwiej jest nagrać dobry dźwięk i mniej czasu spędzić przy obróbce niż obrabiać słabe nagranie. Co więcej, ze złego audio niejednokrotnie trudno wykręcić atrakcyjne brzmienie. Czyli jak nagrywać dźwięk w domu? Przede wszystkim porządnym mikrofonem.

Ale bez obaw. Porządny nie musi oznaczać od razu takiego za 1000+ zł. Już za 150-300 zł można kupić porządne zestawy mikrofonów pojemnościowych wraz z dodatkowymi akcesoriami (w tym przede wszystkim filtrem rozpraszającym podmuchy powietrza przy tzw. głoskach wybuchowych). A co to oznacza, że mikrofon jest pojemnościowy? To rodzaj mikrofonu, jaki możesz obserwować w studiach nagrań. Wygląda bardziej jak puszka niż mikrofony znane z estrady.

Mikrofony pojemnościowe gwarantują pełniejszy i bardziej precyzyjny dźwięk – są dużo bardziej czułe. Jedynym minusem może być to, że złapią też dźwięki z otoczenia, jeśli więc masz głośnych sąsiadów albo mieszkasz przy ruchliwej ulicy, lepszym wyjściem może się okazać mikrofon dynamiczny (czyli taki, jak zwykle mają osoby występujące na scenie).

Wygłuszanie ścian

Nagrywając czułym mikrofonem pojemnościowym, może polepszyć jakość dźwięku, jeśli zadbasz o wygłuszenie ścian. Każdy emitowany dźwięk rozchodzi się po pomieszczeniu i odbija od wszystkiego wokół, a zwłaszcza od ścian. Następnie wraca do mikrofonu i tworzy delikatny pogłos – niekoniecznie przyjemny dla ucha.

Jak nagrywać dźwięk w domu? Jeśli masz trochę czasu i cierpliwości możesz przynajmniej rozwiesić koce wokół miejsca nagrywania lub po prostu powiesić je na ścianach. Bardziej ambitni twórcy wyklejają ściany i sufit wytłaczankami, a przede wszystkim inwestują w panele chłonące dźwięk.

Ponadto warto usunąć z pomieszczenia wszelkie dodatkowe przedmioty, takie jak szklanki czy talerze albo liczne ozdoby. Zwłaszcza szklane dodatki potrafią generować nieprzyjemny pogłos.

Nagrywanie w domu i obróbka dźwięku

Aby nagrywać w domu dźwięk wysokiej jakości warto zadbać również o odpowiednie oprogramowanie. Do wyboru masz programy przeznaczone ściśle do obróbki audio, jak i tzw. DAW, czyli stacje robocze dla producentów muzycznych. Oba typy bardzo ułatwią nagrywanie – pozwolą na łatwe zapisywanie kolejnych ścieżek, proste przycinanie czy edycję.

Na ścieżkę warto nałożyć również kilka efektów poprawiających jakość. Przede wszystkim przyda się korektor częstotliwości, a więc popularny EQ. Możesz za jego pomocą śmiało odciąć pasma poniżej 40 Hz oraz powyżej 20 000 Hz. Jeśli mowa jest mało wyraźna, możesz też ją nieco wyklarować. W tym celu najlepiej wykorzystać gotowe ustawienia, które zazwyczaj są zapisane w EQ. Za pomocą equalizera można też wyciąć mocno świszczące lub syczące pasma (czasem kłujące w uszy przy literkach s, sz, ś itp.).

Poza tym niezbędna będzie kompresja dźwięku. Skoro pytasz, jak nagrywać dźwięk w domu to zapewne nie masz dużego doświadczenia w posługiwaniu się również kompresorem, więc ponownie przydadzą się gotowe ustawienia. Ale co w ogóle robi kompresor? Mówiąc najprościej: wyrównuje głośność nagrania i jednocześnie pozwala na podniesienie średniego poziomu decybeli w całej ścieżce. To właśnie kompresor sprawia, że dźwięk nagrany w domu (i każdym innym miejscu), staje się mocny, głośny i wydaje się być blisko słuchacza.

Na sam koniec nakłada się też często tzw. limiter. Działa on podobnie jak kompresor, ale jego głównym zadaniem jest ścinanie nagłych, głośnych dźwięków. Limiter daje pewność, że nagranie nagle nie zaskoczy słuchacza zbyt głośną głoską czy uderzeniem o mikrofon.

Jak skuteczniej szukać w Google?

0

Codzienne używasz Google i zapewne zwykle udaje Ci się odnaleźć poszukiwane treści. Ale czy wiesz, że z wyszukiwarki można korzystać jeszcze efektywniej? Google ma pełno interesujących opcji, o których wie stosunkowo niewielu użytkowników. Jak skuteczniej szukać w Google? Odpowiedzią są dodatkowe opcje oraz operatory.

Dodatkowe opcje znajdziesz w menu Google – mowa głównie o Ustawieniach oraz Narzędziach. Natomiast operatory to dodatkowe słowa lub znaki, które trzeba wpisać w pasku wyszukiwarki, by otrzymać bardziej precyzyjne wyniki.

Ustawienia i Narzędzia Google

Jak skuteczniej szukać w Google? Zacząć można od zakładki Ustawienia. Pierwszą opcją w tym menu są Ustawienia wyszukiwania. W tym miejscu znajdziesz m.in. opcję dostosowania wyników do Twoich preferencji. Podobnie jak reklamy kontekstowe i inne samodopasowujące się elementy, tak i wyniki będą podawane na podstawie plików cookies oraz poprzednich wyszukiwań. W tej zakładce znajdziesz też filtr Safe Search, który usunie z wyników grafiki o charakterze pornograficznym lub inne treści powszechnie uznawane za nieodpowiednie.

Bardzo ważną opcją w menu Ustawień są również Języki. Możesz polecić wyszukiwarce, by wyświetlała jedynie wyniki w danym języku. To bardzo przydatne w sytuacji, w której szukasz angielskiego pojęcia, ale zależy Ci tylko na stronach w polskich lub na odwrót – znajdujesz wiele artykułów po polsku, a chcesz zajrzeć na blogi angielskie.

W razie chęci odnalezienia poprzednich wyników wyszukiwania możesz też zajrzeć do historii wyszukiwania, którą także znajdziesz w menu Ustawień.

Jak skuteczniej szukać w Google? Obok Ustawień znajdują się narzędzia. Tu również masz skróconą opcję określenia języka, ale znacznie przydatniejszy będzie wybór daty. Kiedykolwiek możesz zamienić na zakres dat lub wybrać ostatni rok, ostatni tydzień itd. To bardzo praktyczna opcja, gdy zależy Ci na świeżych informacjach czy najnowszych doniesieniach z jakiejś branży. Może się też przydać podczas szukania blogów do zostawiania komentarzy – w końcu, jeśli wyszukasz blogi odświeżane w ostatnim miesiącu, to masz gwarancję, że nie są to martwe strony, na które już nikt nie zagląda.

Dodatkowo możesz kliknąć w opcję dokładnego wyszukiwania, które znajduje się obok ustawień daty. Wówczas Google lepiej dopasuje wyniki do zapytania, zwracając np. uwagę na odmiany wyrazów.

Jak lepiej szukać w Google? Operatory

Co jeszcze możesz zrobić, by skuteczniej szukać w Google? Tak naprawdę odpowiedzieliśmy dopiero w połowie na to pytanie. Teraz czas na prawdziwą potęgę, czyli atrybuty. Jak napisaliśmy we wstępie, są to słowa lub znaki, które trzeba dodać do frazy, by Google zmieniło nieco sposób szukania. Operatorów jest całe mnóstwo, dlatego poniżej prezentujemy jedynie kilka najbardziej przydatnych:

  • Cudzysłów – to dość powszechnie znany operator, ale jeżeli o nim nie słyszałeś… spróbuj zapisać wyszukiwaną frazę w cudzysłowie. Wówczas Google znajdzie wyniki zawierające jej dokładną formę, czyli np. ciąg trzech wyrazów.
  • Minus – dodaj minus przed słowem, którego nie chcesz widzieć w wynikach wyszukiwania. Szukasz zamka do drzwi, a Google wyświetla wyniki dotyczące zamka z Malborka? W takim razie dopisz -malbork, a będziesz mieć pewność, że strony z tym słowem zostaną odflitrowane.
  • OR – napisz dużymi literami OR pomiędzy wyszukiwanymi wyrazami. Google wówczas wyświetli wszystkie wyniki, które zawierają jeden LUB drugi wyraz.
  • Inurl: – fraza Inurl zakończona dwukropkiem będzie oznaczała dla Google, że chcesz, by wyszukiwane przez Ciebie słowo znajdowało się w adresie strony internetowej. Słowo należy wpisać od razu po dwukropku, bez spacji.
  • Intitle: – ten atrybut działa podobnie, jak poprzedni, z tym że służy do wyszukiwania słów w tytule strony.
  • Intext: – tak jak wyżej, ale tym razem szukamy słowa tekście.
  • Related: – po tym atrybucie wpisujesz adres strony, a Google wyświetli Ci wyniki zbliżone treścią do podanej witryny.
  • Filetype: – pozwala na wyszukanie plików określonego typu. Jeżeli wpiszesz w Google frazę filetype:pdf podręcznik matematyka to Google wyszuka pliki PDF pasujące do zapytania podręcznik matematyka.
  • Site: – bardzo pomocny atrybut, który pozwala na wyszukiwanie wewnątrz podanego adresu. Przydaje się zwłaszcza wtedy, gdy na samej stronie nie ma wyszukiwarki lub nie działa ona właściwie. Gdy wpiszesz np. site:komputronik.pl Lenovo, Google wyświetli wszystkie wyniki pasujące do zapytania Lenovo, pochodzące wyłącznie ze strony Komputronik.pl.

Czym jest personal branding?

0

Czym jest personal branding? Odpowiednikiem tego wyrażenia w języku polskim jest marka osobista. A czym jest marka osobista? Tym samym co każda marka, ale w odniesieniu do Twojej osoby. Dlaczego warto zadbać o personal branding? Ponieważ w ten sposób możesz konsekwentnie budować pozytywny wizerunek w oczach przyszłych klientów, współpracowników lub pracodawców. Co więcej, każdy ma markę osobistą. Pytanie, czy jest ona wystarczająco dobra i co można zrobić, aby wizerunek tej marki był jak najlepszy?

Grunt to dobry plan

Na samym początku pracy nad marką osobistą powinieneś zabrać się za stworzenie solidnego filara, czyli planu działania. Przede wszystkim zastanów się, co chcesz osiągnąć w życiu zawodowym. Jaki jest Twój główny cel? Zależy Ci na tym, aby stać się cenionym ekspertem czy może wziętym freelancerem? A może chcesz awansować na najwyższe stanowisko w swojej firmie?

Czym jest personal branding? Promocją marki osobistej w taki sam sposób jak marki firmy czy produktu. A każda kampania brandingowa musi zacząć się od stworzenia dobrego planu, który będzie podstawą do dalszych działań.

Nad czym jeszcze warto się zastanowić? Oczywiście nad tym jakie kolejne działania możesz podjąć, dla osiągnięcia celu. Poniżej kilka podpowiedzi.

Zadbaj o jakość produktu

Brandingu nie można sprowadzać do poprawiania samej otoczki. Produkt w najładniejszym opakowaniu szybko zniechęci kupujących, gdy okaże się, że kolorowy kartonik skrywa niedopracowany towar. To samo dotyczy personal brandingu.

Wiele osób znajduje następującą odpowiedź na pytanie o to czym jest personal branding: jest to ładne CV i profesjonalne zdjęcia biznesowe na portalach społecznościowych. Cóż, takie rzeczy też są ważne, ale powinny stanowić właśnie opakowanie dla dopracowanego produktu – czyli osoby posiadającej wysokiej jakości kwalifikacje.

Co możesz zrobić, by podnieść jakość? Potrzebne jest doświadczenie i rzetelna praca, a także dodatkowe szkolenia. Warto zainwestować w nowe umiejętności – wybierz rozwijający kurs, który sprawi, że staniesz się jeszcze lepszy w tym co robisz. Jeżeli dodatkowo kurs da Ci ceniony w branży certyfikat, tym lepiej dla Ciebie.

Określ grupę docelową

Kolejna trafna analogia do klasycznej kampanii reklamowej to określenie grupy docelowej. Twoi klienci lub pracodawcy mają pewien profil. Jaki? Co możesz zrobić, by do nich trafić? Zastanów się kim jest przeciętna osoba, na której chcesz zrobić jak najlepsze wrażenie. Czy to single w wieku 20 lat czy może właściciele średnich firm, którzy przekroczyli 50-tkę? Zastanów się czego szuka Twój odbiorca i jak możesz odpowiedź na te potrzeby.

Czym jest personal branding? Odpowiadaniem na te wysłowione lub milczące wymagania Twoich zleceniodawców. Dostosuj komunikację własnej marki do określonej grupy docelowej i konsekwentnie trzymaj się takiego przekazu.

Jak promować siebie?

W końcu trzeba przejść do działań marketingowych. Czym jest personal branding i jak dokładnie powinieneś działać? Możliwości jest mnóstwo. Wiele osób zaczyna od prowadzenia własnego bloga eksperckiego. Do tego warto dołożyć zawodowe konta w portalach społecznościowych i publikacje w serwisach branżowych, czyli artykuły sponsorowane. Pozytywnie odbierane są zwykle także publikacje papierowe.

ZOBACZ TEŻ